Wat is een sportmassage

Een sportmassage heeft veel voordelen! Van een betere doorbloeding tot meer soepele spieren en een betere afvoer van afvalstoffen. Een kinesist zorgt er met een sportmassage voor dat je als professioneel of vrijetijdssporter blessures en spierpijn kan voorkomen.

Vind meteen een sportmassage

Een kinesist voor sportmassage
Pijnlijke spieren
Voordelen sportmassage
Tarieven sportmassage

Een kinesist voor sportmassage

Er zijn veel redenen om voor een sportmassage te kiezen. Misschien heb je last van schouderpijn of zware benen na het sporten? Wil je sportblessures voorkomen? Of misschien ben je wel werkzaam als topsporter en wil je jouw sportprestaties verbeteren? Een kinesitherapeut kan je uitstekend begeleiden.

Dankzij een sportmassage kunnen jouw spieren sneller herstellen na het sporten. Door diep in te werken op de betrokken weefsels ontstaat er een betere doorbloeding en worden afvalstoffen zoals melkzuur afgevoerd. Dat verkleint de kans op blessures of pijnlijke spieren!

Maar ook voor het sporten heeft een sportmassage nut. Door je spieren te masseren zijn deze beter bestand tegen de krachtinspanning die ze moeten doen. En ben jij dus goed voorbereid.

Gemiddeld duurt een sportmassage bij de kinesist ongeveer 30 minuten tot een uur.

Pijnlijke spieren

Sporten is leuk, maar die pijnlijke spieren achteraf zijn dat iets minder… Heb je vaak last van spierpijn of spierkrampen door het sporten? Dan is een massage zeker een aanrader, zowel voor topsporters als amateursporters.

Een sportmassage bestaat meestal uit trage, diepe en knedende beweging om verzuring van je spieren tegen te gaan. Dankzij de massage kunnen je spieren na inspanning herstellen en voorkom je pijnlijke spieren achteraf.

Bovendien is een sportmassage steeds op jouw maat. Samen met je kinesist bespreek je jouw sportschema en wordt er gekeken naar de spieren die daarbij belast worden. Zo zal een danser een andere sportmassage krijgen dan een voetballer of een wielrenner.

Bovendien zijn er verschillende oorzaken van spierpijn. Misschien heb je last van een opeenhoping van afvalstoffen zoals melkzuur. Of zijn er minuscule scheurtjes, littekens of knopen in spieren van omringend weefsel. Door je strakke of stijve spieren aan te pakken, vermindert een sportmassage het risico op blessures tijdens het sporten. En heb je tijdens en na het sporten ook opmerkelijk minder last van stijfheid of spierpijn.

Voordelen sportmassage

Soepele spieren, een betere doorbloeding, voorkomen van ontstekingen, een betere lymfedrainage, een vlotte afvoer van melkzuur,… Het zijn slechts enkele van de vele voordelen van een stevige sportmassage!

Een regelmatige sportmassage is een goede aanvulling op lichaamsbeweging. Of je nu gaat hardlopen, voetballen of fietsen, je prestaties zullen verbeteren omdat je spieren soepeler worden gemaakt. Zo ondervind je bovendien minder stijfheid en spierpijn na het sporten. Door af en toe een sportmassage te ondergaan, nemen je kracht en snelheid toe. En zal je ook sneller herstellen na het sporten.

Een sportmassage kan zowel voor of na je training. Een stevige sportmassage remt ontstekingsreacties af en vermindert klachten zoals vermoeidheid en stijfheid. De massage focust op het verbeteren van je bloedcirculatie zodat melkzuur en eventuele verzuring van de spieren voorkomen kunnen worden.

Het resultaat is een fijne afwisseling tussen lichaamsbeweging tijdens het sporten en het herstellen van je spieren. Vind meteen een kinesitherapeut voor een sportmassage.

Tarieven sportmassage

Hoeveel een sportmassage kost, hangt af van de duur en exacte invulling van de sportmassage. Is het een massage van 30 minuten? Of van een uur? Wordt het een zware benenmassage? Of net een zachte massage om je spieren te ontspannen? Je kinesitherapeut geeft je graag meer informatie over de verschillende mogelijkheden.

Gemiddeld betaal je voor een sportmassage van 1 uur ongeveer €50. Neem voor het exacte tarief een kijkje op de persoonlijke pagina van je kinesist voor een sportmassage.