Terug naar boven

Vragen van kinesisten

Veelgestelde vragen top 5
Ik werk op meerdere praktijkadressen. Kan ik deze op mijn profiel vermelden?
  • Het is niet mogelijk om een tweede praktijkadres toe te voegen aan je profiel. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om jouw profiel uitstekend vindbaar te maken. Je adres is sterk gelinkt aan die vindbaarheid, zowel in onze zoekresultaten als deze van Google. Zoekrobotten zoals Google zijn namelijk sterk gesteld op duidelijkheid. Het adres op je profiel vertelt Google dat je terug te vinden bent op die specifieke locatie. Een tweede adres brengt daarin verwarring en verlaagt je vindbaarheid.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden. Zo zijn bezoekers meteen op de hoogte van hun opties.
  • Wil je toch graag op beide praktijkadressen gevonden worden, dan kan je een tweede profiel aanmaken. Pas je tekst, foto en de volgorde van je zoekwoorden aan, zodat Google je twee profielen kan makkelijk onderscheiden. Dit zal de vindbaarheid van beide profielen ten goede komen.
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?
  • Als je ingeschreven bent op een van onze sites kun je je ook gemakkelijk laten vermelden op de andere sites. Met je bestaande logingegevens maak je een nieuwe persoonlijke pagina aan.
  • Login en klik rechts op 'jouw praktijkprofielen' (of scrol naar beneden op smartphones). Klik daarna op 'maak een nieuw profiel aan' en selecteer de website waarop je een profiel wenst te maken.
  • Je adres en facturatiegegevens blijven behouden. Alle andere gegevens dien je opnieuw in te geven. Op deze persoonlijke pagina kunnen dus andere gegevens staan dan jouw eerste persoonlijke pagina. Om beter gevonden te worden via Google is het goed om op dit profiel een iets andere tekst te plaatsen en de volgorde van je therapievormen en klachten anders te rangschikken dan je 1e profiel.
  • Na aanmaak ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je 2e profiel komt online na het verwerking van jouw betaling. Reken hiervoor tussen 5 à 10 werkdagen.
Krijg ik korting als ik op meerdere sites een profiel heb?
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op dezelfde praktijklocatie. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
Waarom kan ik geen groepsprofiel aanmaken?

Het team van Vind een Kinesist.be gelooft in de filosofie dat een kinesist kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een kinesist vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de cliënt een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.

Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkennings- en inschrijvingsnummers zijn immers persoonsgebonden.

Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.

Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar in de zoekresultaten?

Om de snelheid van de site te garanderen worden onze zoekresultaten slechts iedere 24 uur geïndexeerd. Aanpassingen worden dus pas na 24 uur opgenomen. Op je profiel kan je de aanpassingen wel steeds onmiddellijk controleren.

1. Praktijk aanmelden / inloggen
Ik wil mijn profiel stopzetten. Hoe doe ik dat?
Hoe kan ik mij aanmelden?
  • Klik bovenaan rechts op ' Registreer' om naar het aanmeldingsformulier te gaan. Vul je voornaam, naam en e-mailadres in. Let op: gebruik het correcte e-mailadres, want naar dit e-mailadres wordt je bevestigingslink doorgestuurd. Om aan te kunnen melden dien je steeds akkoord te gaan met de verklaring rond waarheidsgetrouwe informatie en de disclaimer en gebruikersvoorwaarden.
  • Hierna krijg je een e-mail met bevestigingslink toegezonden. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht kwam in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging via deze link kan je doorgaan naar de loginpagina.
  • Als je ingelogd bent kun je je gegevens invullen door onderaan te klikken op 'Volgende'.
  • Na bewaring is je profiel aangemaakt en ontvang je automatisch een uitnodiging tot betaling. Je profiel komt online na verwerking van die betaling. Die verwerking gebeurt meteen voor zij die met een banking-app of bankkaart betalen. Betaal je per overschrijving, reken dan op 2 tot 3 werkdagen.
  • Heb je reeds een profiel en wens je een tweede aan te maken, log dan eerst in en klik op de knop 'Maak een nieuw profiel'. Selecteer de gewenste website en vervolg het aanmaakproces.
  • Je kan je rechts bovenaan steeds opnieuw inloggen om je gegevens aan te passen.
Hoeveel kost een vermelding?
Ik heb geen login-mail ontvangen. Wat moet ik doen?
  • Het kan enkele minuten duren voor je de login-mail ontvangt.
  • Controleer of de login-mail in je map met ongewenste berichten of spambox zit. Is dit het geval, klik dan op ‘verplaatsen naar inbox’ of ‘not spam’ en neem onze contactadressen op in je contactenlijst (info a vind-een-kinesist.be). Zo komen de aanmeldingen van nieuwe patiënten ook in je inbox terecht.
    Bij een gmail-account kan je best via de standaard website inloggen (www.gmail.com. Dus niet via het mail-programma op je tablet of smartphone). Aan de linkerkant klik je op 'meer' en ga je naar 'Spam'. Klik op 'niet-spam'.
  • Vind je geen e-mail in je inbox noch bij je ‘ongewenste berichten’ of ‘spam’, klik dan op 'contacteer webbeheerder' onderaan de website en omschrijf hier je probleem. Vermeld ook zeker je telefoonnummer.
Hoe log ik me in?
  • Om in te loggen klik je rechts bovenaan de pagina op ‘Login’ (dus niet op ‘Schrijf je in als kinesist’). Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Als je een nieuw wachtwoord aangevraagd hebt, gebruik dan de meest recente link. Elke link kan je maar 1 maal gebruiken.
  • Als je problemen ondervindt met het inloggen, stuur ons een bericht via ‘contacteer webbeheerder’ en vermeld je voornaam, naam, probleem en je telefoonnummer
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuw wachtwoord opvragen?
  • Je kan ten allen tijde een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik daarvoor bovenaan de pagina op Login en klik verder op ‘wachtwoord vergeten?’.
  • Vul op de ‘wachtwoord vergeten’-pagina je e-mailadres in en klik op ‘verzend’. Je zal een e-mail ontvangen met daarin een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kan instellen. Het kan enkele minuten duren voor je deze ontvangt. Kijk zeker ook in je spambox of map met ongewenste berichten of de e-mail daar terecht is gekomen.
  • Na het aanpassen van je wachtwoord kan je opnieuw gewoon inloggen.
Wat is het verschil tussen een organisatorenprofiel en een kinesistenprofiel?

Voorzie je activiteiten zoals cursussen of workshops, dan kan je kiezen tussen een profiel als organisator of kinesist. Wij zetten de verschillen tussen de beide profielen even voor je uit.

Ben je een kinesist die graag enkele cursussen op poten wil zetten? Dan is de beste keuze voor jou nog steeds een kinesistenprofiel. Je geniet dan van alle voordelen van zo’n profiel zoals

  • een eigen webpagina op onze website
  • vindbaarheid via de zoekfunctie
  • linken naar je eigen website(s)

Daarbovenop kan je ook cursussen plaatsen wanneer je hiervoor de nodige credits aankoopt. Zo worden je activiteiten gekoppeld aan je profiel. Meer info over het aankopen van credits en het plaatsten van activiteiten vind je hier: Hoe plaatst ik cursussen als kinesist?.

Wat is dan een organisatorenprofiel? Maak je deel uit van een (opleidings)vereniging of ben je een niet praktiserend kinesist en geef je enkel cursussen (en is er dus bijgevolg geen praktijk verbonden aan de cursussen die je geeft), dan kan je een organisatorenprofiel aanmaken.

Een organisator heeft wel een profiel, maar is niet vindbaar via de kinesisten-zoekresultaten. Het profiel is enkel toegankelijk via de link vermeld op de cursuspagina. De cursussen die je organiseert zijn natuurlijk wel vindbaar via de bijhorende cursus-zoekresultaten. Elke jaarinschrijving als organisator bevat automatisch 15 credits. Hier kan je meer info terugvinden over de prijzen van een organisatorenprofiel en credits.

Ik heb me foutief ingeschreven als organisator, maar wens me in te schrijven als kinesist (of andersom). Wat moet ik doen?
  • Je e-mailadres is tevens je login en is gekoppeld aan 1 profiel, een profiel als kinesist OF als organisator.
  • Wens je hetzelfde e-mailadres opnieuw te gebruiken, dan kan je via het contactformulier een e-mail sturen met de vraag het foutief aangemaakte profiel te verwijderen. Na bevestiging kan je opnieuw aanmelden en een profiel aanmaken als kinesist.
Waarom kan ik geen groepsprofiel aanmaken?

Het team van Vind een Kinesist.be gelooft in de filosofie dat een kinesist kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een kinesist vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de cliënt een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.

Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkennings- en inschrijvingsnummers zijn immers persoonsgebonden.

Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.

Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

2. Profiel ingeven / aanpassen
Hoe maak ik mijn profiel volledig?
  • Belangrijk: verouderde browsers zoals Internet Explorer worden door heel wat moderne websites niet meer ondersteund. Het is dan ook mogelijk dat bepaalde delen van de profielbewerking in deze browser niet werken. Wij raden aan om je aanpassingen te doen in Firefox, Google Chrome of Edge. Deze browsers zijn eenvoudig, veilig en snel te downloaden.
  • Log in en klik in de zijbalk rechts (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer Bewerk profiel onder het profiel dat je wenst aan te passen en doorloop de profielbewerking door onderaan op 'volgende' te klikken. Voltooide je eerder al je profiel en wens je zaken aan te passen, dan kan je bovenaan naar het tabblad van je keuze doorklikken. ( Locatie en contact | Zoektermen | Persoonlijke en praktische info). Daar kan je al je gegevens aanvullen of aanpassen.
  • Bij de kinesitherapievorm kan je je selectie maken door jouw gekozen termen van links naar rechts te slepen. Houd de linkermuisknop ingedrukt op een term in de linker kolom en sleep die naar het balkje aan de rechterzijde. Wanneer er een stippellijn tevoorschijn komt kan je je muisknop loslaten en zal de term geselecteerd worden. Herhaal dit voor alle termen die je wenst toe te voegen.
  • Stel de volgorde van belangrijkheid in door de geselecteerde kinesitherapievormen naar boven of onder te verslepen. Dit doe je net zoals bij de selectie door de je linker muisknop ingedrukt te houden en naar boven of onder te bewegen binnen de rechter kolom. De eerste 7 termen zullen weergegeven worden bij je verkorte weergave binnen de zoekresultaten.
  • Cursussen of workshops kan je aanmaken bij onderdeel 'Cursussen'.
Is het belangrijk om een foto op mijn profiel te plaatsen?
  • Een kinesist met een foto of logo wordt meer gecontacteerd, neem dus de tijd voor het zoeken van een passende foto.
  • Door het zien van jouw foto kan de patiënt een ‘gezicht’ op jou kleven. Neem best een neutrale en duidelijke foto waar je ontspannen en spontaan op staat.
  • Je kan ook kiezen voor je logo of een foto van je praktijk. Groepsfoto’s raden wij af.
Hoe plaats ik een foto?
  • Een foto toevoegen doe je door in te loggen en te klikken op 'bewerk profiel'. Hier vind je 3 tabbladen. Foto's kunnen toegevoegd worden in het derde tabblad met persoonlijke informatie. In het eerste selectievak plaats je je profielfoto, in het tweede vak kan je extra afbeeldingen (een foto van je praktijk, een logo etc.) plaatsen.
  • Plaats enkel een foto met jpeg of png formaat. Andere formaten zijn niet toegelaten. Foto's mogen ook niet groter zijn dan 12MB.
  • De gegevens in je profiel worden meteen aangepast, maar het kan 24 uur duren voor je foto zichtbaar is in de zoekresultaten.
Hoe maak ik de layout van mijn tekst op?

Werkwijze voor gebruik van Opmaak:

  1. Plak of type je tekst. Neem je de tekst over uit Word, dan kan je hem best even plakken in kladblok voor je hem in de tekstverwerker plaatst.
  2. Herstructureer je tekst als volgt. Voeg volle (enter) of halve enters (shift spatie) toe om de nodige ruimte te creëren.
  3. Geef nu je tekst de nodige stijl via de iconen bovenaan. Gebruik de alinea-knop voor titels. Dit oogt mooier dan gewone vette tekst en geeft ook de belangrijkheid mee van bepaalde woorden aan zoekrobotten zoals Google. Plaats belangrijke woorden dus altijd in je titel!
  4. Verwijder eventueel het teveel aan enters.

NB. Wij raden het gebruik van Internet Explorer af bij gebruik van de website. Gebruik alternatieven zoals Firefox, Edge of Google Chrome.

Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar op mijn profiel?
  • Om de snelheid van de site te garanderen worden de zoekresultaten 24u bewaard. Alle aanpassingen zijn dus na 24u zichtbaar. In jouw profiel worden de aanpassingen meteen doorgevoerd.
Kan ik mijn wachtwoord zelf veranderen?
  • Eens je ingelogd bent en de noodzakelijke gegevens ingevuld hebt, kan je je wachtwoord zelf veranderen in een door jou gekozen wachtwoord, via het onderdeel ‘inloggegevens’.
Ik wil mijn e-mailadres veranderen. Hoe doe ik dat?
  • Log in en klik in de kolom aan de rechterzijde van de pagina op Inloggegevens (of onderaan de pagina op smartphones). Vul je huidige wachtwoord en je gewenst e-mailadres in.
    Klik onderaan op 'Wijzig'.
  • Een bevestigingsmail wordt verzonden naar je nieuwe e-mailadres. Klik op de link om de wijziging door te voeren. Pas na bevestiging wordt de aanpassing aan je e-mailadres doorgevoerd.
    Indien je de bevestigingsmail niet ontvangt controleer je best even je spam-berichten of ongewenste mail. Markeer deze dan als niet-spam of 'veilig'. Voeg onze contactadressen (info a vind-een-kinesist.be) ook toe in de contactenlijst van je nieuwe e-mailadres.
  • Kijk na of alles vlot verloopt: Stuur jezelf een aanvraag vanuit je profiel en kijk of deze goed toekomt in je inbox. De testaanvraag niet ontvangen? Lees dan even onze informatiepagina over het vlot ontvangen van onze e-mails.
Kan ik zelf de gegevens van mijn persoonlijke pagina aanpassen?
  • Je kan alle gegevens op je persoonlijk profiel zoals je adres, praktijknaam, hoofdactiviteit, persoonlijke tekst enz. op eender welk moment zelf aanpassen.
  • Log in en klik in de kolom rechts op de pagina (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer het profiel dat je wil bewerken en vul je gegevens aan door onderaan telkens op ‘volgende’ te klikken'. Op die manier kan je je volledige profiel overlopen en nagaan waar aanpassingen nodig zijn.
  • We raden je aan je naam, voornaam, gemeente en je hoofdkinesitherapievorm enkel aan te passen indien dit strikt noodzakelijk is. Deze gegevens bepalen het adres (de url) van je persoonlijke pagina en na elke aanpassing ben je een tijdje minder goed vindbaar via Google.
  • Ook de gegevens van je cursus, workshop of opleiding kan je aanpassen. Enkel de startdatum, gemeente en periode of cursustype kunnen niet worden veranderd eens je activiteit actief staat.
Kan ik een oud profiel opnieuw online plaatsen?

Ja, en graag!

Wanneer je profiel offline gaat blijven je account- en profielgegevens steeds bewaard, tenzij je een expliciete aanvraag indiende om je gegevens te laten verwijderen uit ons systeem. Je account blijft steeds toegankelijk zodat je na een eventuele offline-periode de draad eenvoudig opnieuw kan oppikken.

Ook voor je vindbaarheid in Google is je oud profiel heractiveren een pluspunt. We hebben er namelijk voor gezorgd dat Google je link blijft onthouden. Google houdt van ononderbroken vindbaarheid en zal dus je oude link sneller hoger ranken, terwijl een nieuwe link een nieuwe geschiedenis moet opbouwen.

Hoe updaten? Log in met je emailadres en open het profiel dat je wil opfrissen.

Hoe heractiveren? Om je profiel opnieuw online te plaatsen dien je een betaling uit te voeren. Dat kan in het overzicht van je profielen via de knop ‘Plaats actief’ of in het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’ via de link ‘Betaal nu’. Wanneer je bij je betaling kiest voor Bancontact komt je profiel meteen na betaling terug online. Bij een overschrijving duurt dit wat langer.

Vind je geen betalingsknoppen? Contacteer ons dan gerust! Wij sturen je dan zo snel mogelijk een betalingslink zodat je opnieuw je toekomstige cliënten kan bereiken.

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Klik dan op de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten?’. Wij sturen je een e-mail waarmee je je wachtwoord kan resetten. Kan je de e-mail niet meteen terugvinden, check dan even je spambox.

Ik beoefen een kinesitherapievorm die niet in de lijst staat. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als je een kinesitherapievorm beoefent die niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
  • De kinesitherapievorm moet voldoende bekendheid genieten of er moet voldoende vraag naar zijn voordat hij kan toegevoegd worden. Spreek je collega’s dus aan om een profiel aan te maken en/of ons te vragen de nieuwe kinesitherapievorm toe te voegen op de website.
  • Voeg een omschrijving toe van de kinesitherapievorm die je wil laten opnemen op de site. Zo krijgt de bezoeker deskundige informatie.
Ik neem een (korte) pauze. Hoe kan ik mijn profiel offline plaatsen?

De online/offline status van je profiel is steeds in jouw handen. Je kan die dan ook ten allen tijde zelf aanpassen. Er zijn echter wel een aantal zaken waar je rekening mee kan houden.

Stop je slechts tijdelijk met je activiteiten wegens zwangerschap, kortstondig ziekteverlof e.d., dan raden wij het offline plaatsen van je profiel af. Waarom? Gedurende de loopduur van je profiel bouw je geschiedenis op bij zoekrobotten zoals Google. Plaats je je profiel offline, dan verlies je die geschiedenis, waardoor je bij het opnieuw online plaatsen enige tijd minder goed vindbaar zal zijn, en mogelijks minder hoog getoond wordt in de zoekresultaten.

Een alternatief voor het offline plaatsen is om je profiel online te houden maar bovenaan je persoonlijke tekst te vermelden dat je tijdelijk niet aan het werk bent. Je kan dan ook je telefoonnummer verwijderen om jezelf tijdelijk minder goed bereikbaar te maken.

Kies je er toch voor om je profiel offline te plaatsen, dan kan dat als volgt:

  • Log in en klik op Betalinsoverzicht
  • Klik op het icoon van het nu nog groene mannetje naast het profiel dat je offline wenst te plaatsen. Het icoontje zal rood worden. Je staat offline.
  • Wil je je profiel opnieuw online plaatsen, dan klik je opnieuw op het icoontje. Indien je profielduur nog steeds loopt, zal het mannetje opnieuw groen worden.
  • Is je profielduur verlopen? Voer dan eerst een betaling uit door bij je Betalingsoverzicht op 'Plaats actief' te klikken. Je profiel zal na ontvangst van je betaling opnieuw online komen te staan.
3. Online betaling & facturatie
Ik wens de betaalgegevens opnieuw te onvangen. Hoe doe ik dit?
  • Log je in en klik rechts in de zijbalk op het onderdeel 'Betalingsoverzicht'.
  • Klik op het envelopje achter je betaling: 'Stuur me de e-mail met betalingsgegevens opnieuw'.
  • Indien je jouw betalingsorder niet terugvindt onder 'Betalingsoverzicht': contacteer dan het webbeheer.
Is het veilig om rechtstreeks online te betalen?

Natuurlijk. Dankzij krachtige beveiligingstools worden je financiële gegevens uitstekend beschermd tijdens je online betaling. Je kan dus met een gerust hart je betaling uitvoeren.

Wat is Mollie?

Onze online betalingen verlopen via payment provider Mollie. Deze betaalinstelling voldoet aan alle eisen van de Autoriteit Financiële Markten waardoor de transactie van geld steeds op een extreem veilige manier verloopt.

Via welke betaalmethoden kan ik betalen?

Je kan snel en eenvoudig online betalen via BanContact / Mister Cash, KBC, Belfius, Visa / Mastercard / American Express of via een overschrijving. Selecteer je betaalmethode naar keuze en volg het stappenplan.

Je profiel komt meteen online na je betaling.

Moet ik het bedrag excl of incl btw betalen? En waarom?
  • Betaal steeds het bedrag incl btw.
  • Ben je niet btw-plichtig? Ook dan dien je btw te betalen. Btw is namelijk afhankelijk van het bedrijf, niet van jou als klant. Aangezien Vind-een-Kinesist.be btw-plichtig is zijn we verplicht btw te rekenen aan onze klanten. Wanneer je niet btw-plichtig bent hoef je zelf geen btw te vragen aan jouw patiënten.
Mijn kaartnummer wordt niet herkend.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.
Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Ik krijg een foutmelding na het ingeven van mijn kaartnummer.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.

Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.

Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Het uitvoeren van de betaling lukt niet.
  • Controleer of je kaart geschikt is voor deze betaalmethode. Creditkaarten of betaalkaarten kan je enkel gebruiken bij optie 'Visa / Master Card / American Express'.
  • Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven.
  • LET OP: Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer. Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
    Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.
  • LET OP: Geef je kaartnummer in (17 cijfers), en niet je rekeningnummer (dat begint met BE).
  • LET OP: Zorg ervoor dat je de een nul (0) ingeeft als cijfer 0 en niet als letter o.
  • Zorg dat je de juiste code ingeeft.
  • Controleer of je rekeningsaldo toereikend is.
  • Mogelijks was er een kleine storing in je internetverbinding tijdens de online betaling.
  • Mogelijks wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken.

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Mijn betaling wordt geweigerd. Hoe komt dat?

Kijk even het volgende na:

  • Kies de juiste betaalwijze. Woon je in België? Gebruik dan je gewone bankkaart en selecteer ‘Bancontact’. Woon je in Nederland? Kies voor iDeal als betalingswijze.
  • Geef het juiste kaartnummer in. Opgelet: verwar je kaartnummer niet met je rekening- of accountnummer. Het kaartnummer dat je moet ingeven, vind je op de voorkant van je bankkaart en bestaat uit 20 tekens.
  • Is je saldo toereikend?
  • Liep er iets mis met je internetverbinding tijdens de online betaling?
  • Wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken?

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Hoe weet ik of mijn betaling goed gelukt is?

Je betaling is goed gelukt wanneer je op de afrondingspagina terecht komt. Hierop staat duidelijk vermeld dat je betaling geslaagd is. Je ontvangt ook automatisch de voldane factuur ter bevestiging. Na inloggen kan je via de knop ‘Betalingsoverzicht’ op je account ook zien of je betaling verwerkt is. Opgelet: bij een overschrijving kan dit enkele dagen duren.

Kan ik later betalen?

Natuurlijk. Je kan op elk moment je profiel activeren door in te loggen en op ‘Plaats actief’ te klikken. Betalen kan ook via het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’, of via de betaallink die je van ons bij de betalingsuitnodiging per e-mail ontvangen hebt.

Kom ik meteen online na betaling?

Nadat we jouw betaling goed ontvangen hebben, kom je meteen online. Dit is dus zeker het geval bij een online betaling. Bij een overschrijving kan het enkele dagen duren alvorens we jouw betaling verwerkt hebben.
Je profiel wordt wel nog manueel nagekeken zodat de weergave van je profiel optimaal is.

Wanneer ontvang ik een factuur?

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch je voldane factuur via e-mail toegestuurd. Je kan jouw facturatiegegevens ingeven in je profiel.

Ik heb geen factuur ontvangen, wat nu?

Je ontvangt een factuur zodra we jouw betaling goed ontvangen heb. Het is mogelijk dat het even duurt alvorens deze goed verwerkt is.
Kijk zeker ook de spam in je mailbox na, het kan dat de e-mail per ongeluk daar is terechtgekomen. Op je profiel kan je onder ‘Betalingsoverzicht’ zien of de factuur verzonden is.
Toch niet ontvangen? Laat het ons weten!

Kan ik mijn factuur nog laten aanpassen nadat ik deze reeds ontvangen hebben?

Onze facturen worden automatisch opgemaakt door ons betalingssysteem op het moment dat we je betaling ontvangen hebben. Daarom vragen we allereerst om na te kijken of alle facturatiegegevens op je profiel correct zijn voor je een betaling uitvoert. Staan er toch incorrecte gegevens op je factuur, dan kan je binnen hetzelfde kwartaal je gegevens (naam, adres, BTW nr. e.d.) nog laten aanpassen. Is je factuur ouder, dan kunnen wij enkel je adres aanpassen.

Voor vragen in verband met facturatie die niet in de FAQ werden beantwoord kan je ons steeds contacteren.

4. Domiciliëring en profielverlenging
Waarom ontvang ik eerst een uitnodiging tot betaling en erna pas de factuur?

Vind-een-Kinesist wil de kinesisten elk jaar vrij laten kiezen of ze hun vermelding wensen te verlengen en voor hoeveel jaar.
Daarom werken we dus NIET met een abonnementsysteem, waarbij je, als je jouw eventuele opzeg niet op tijd zou gegeven hebt, je verplicht zou zijn om toch de factuur te betalen. Wij zenden dus inderdaad eerst geheel vrijblijvend een uitnodiging tot betaling.

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch de factuur via email toegezonden. Reken op 5 à 10 werkdagen tussen je betaling en verwerking van je betaling. Je betaalt dus best geruime tijd op voorhand, zodat je profiel niet (tijdelijk) offline gaat en zijn opgebouwde geschiedenis behouden kan worden.

Hoe gaat domiciliëring in zijn werk?

Na een manuele betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal heb je de mogelijkheid om domiciliëring aan te vinken. Ontzettend comfortabel! Bovendien ontvang je 35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel, en de domiciliëring wordt uitgevoerd, een e-mail ter herinnering.

Word ik op de hoogte gebracht voor het geld van mijn rekening gaat?

Uiteraard. 35 dagen voordat de domiciliëring wordt uitgevoerd, ontvang je een e-mail ter herinnering. Je kan er op dat moment nog steeds voor kiezen om je domiciliëring tijdelijk of definitief stop te zetten als je dat zou wensen.

Moet ik opnieuw betalen wanneer ik gebruik wil maken van domiciliëring?

Je kan bij de verlenging van je profiel kiezen voor het comfort van betaling via domiciliëring. Om dit te kunnen doen, dien je ons hiervoor het mandaat te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren (via Visa en Mastercard is dat momenteel nog niet mogelijk). Je hoeft dus niet extra te betalen, maar enkel de eerste betaling manueel uit te voeren.

Waarom moet ik eerst een manuele betaling uitvoeren?

Dankzij een manuele betaling kan je ons het nodige mandaat geven voor een domiciliëring. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren.

Ik heb al een domiciliëring. Waarom moet ik bij een nieuw profiel of de bestelling van credits toch manueel betalen?

Bij de aanmaak van een nieuw profiel of bij de bestelling van credits dien je ons opnieuw een mandaat voor domiciliëring te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling voor je nieuwe profiel of credits via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer aanpassen?

Het wijzigen van je rekeningnummer kan enkel door de huidige domiciliëring te verwijderen. Dit doe je eenvoudig door in te loggen en te gaan naar onderdeel ‘Domiciliëring’. In het midden van de pagina vind je de link om de huidige domiciliëring te verwijderen. Nadien kan je een nieuwe domiciliëring aanmaken door bij je eerstvolgende betaling dit aan te vinken. Deze eerste nieuwe betaling dient manueel te gebeuren zodat je een nieuw mandaat kan geven.

Hoe kan ik de domiciliëring stopzetten?

Je kan je domiciliëring tijdelijk stopzetten of volledig verwijderen.
35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel ontvang je via e-mail een herinnering dat de domiciliëring over 35 dagen zal uitgevoerd worden. In deze e-mail vind je tevens de link om de domiciliëring tijdelijk of definitief stop te zetten.
Na in te loggen kan je jouw domiciliëring ook steeds stopzetten op jouw account onder de knop ‘Domiciliëring’. Dit kan op eender welk moment.

5. Meerdere profielen / meerdere websites
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?
  • Als je ingeschreven bent op een van onze sites kun je je ook gemakkelijk laten vermelden op de andere sites. Met je bestaande logingegevens maak je een nieuwe persoonlijke pagina aan.
  • Login en klik rechts op 'jouw praktijkprofielen' (of scrol naar beneden op smartphones). Klik daarna op 'maak een nieuw profiel aan' en selecteer de website waarop je een profiel wenst te maken.
  • Je adres en facturatiegegevens blijven behouden. Alle andere gegevens dien je opnieuw in te geven. Op deze persoonlijke pagina kunnen dus andere gegevens staan dan jouw eerste persoonlijke pagina. Om beter gevonden te worden via Google is het goed om op dit profiel een iets andere tekst te plaatsen en de volgorde van je kinesitherapievormen en klachten anders te rangschikken dan je 1e profiel.
  • Na aanmaak ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je 2e profiel komt online na het verwerking van jouw betaling. Reken hiervoor tussen 5 à 10 werkdagen.
Is een profiel op meerdere sites nuttig?
  • Ja, dat is het zeker. Al onze sites bereiken een divers doelpubliek en zijn vindbaar op verschillende thema's. Je hebt er dus baat bij op verschillende sites te adverteren. Zo krijgt je praktijk de grootste bekendheid.
Krijg ik korting als ik op meerdere sites een profiel heb?
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op dezelfde praktijklocatie. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
Ik wil (ook) een profiel als osteopaat. Kan ik mijn huidig profiel kopiëren naar Vind-een-Osteopaat.be?
  • Al onze sites zijn verschillend qua opbouw, zoektermen ed. Een profiel kopiëren is daarom niet.
  • Natuurlijk kan je wel een profiel aanmaken op een andere website en dat kan allemaal binnen één account. Log in en klik in de kolom aan de rechterzijde van de pagina (of onderaan de pagina op smartphones) op Mijn praktijkprofielen. Boven je profieloverzicht kan je klikken op de knop ‘Maak een nieuw profiel aan’. Zo hoef je niet alle gegevens opnieuw in te geven. Enkel de specifieke praktijkgegevens dien je aan te passen en aan te vullen.
Mijn profiel past beter op een andere site. Kan mijn huidig profiel overgezet worden?
  • De inhoud van je profiel of de resterende termijn kunnen helaas niet overgezet worden. Dit is technisch gezien niet mogelijk.
  • We raden aan om je profiel op beide sites te vermelden! Zo word je meer gecontacteerd en gevonden door een breder publiek.
Ik werk op meerdere praktijkadressen. Kan ik deze op mijn profiel vermelden?
  • Het is niet mogelijk om een tweede praktijkadres toe te voegen aan je profiel. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om jouw profiel uitstekend vindbaar te maken. Je adres is sterk gelinkt aan die vindbaarheid, zowel in onze zoekresultaten als deze van Google. Zoekrobotten zoals Google zijn namelijk sterk gesteld op duidelijkheid. Het adres op je profiel vertelt Google dat je terug te vinden bent op die specifieke locatie. Een tweede adres brengt daarin verwarring en verlaagt je vindbaarheid.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden. Zo zijn bezoekers meteen op de hoogte van hun opties.
  • Wil je toch graag op beide praktijkadressen gevonden worden, dan kan je een tweede profiel aanmaken. Pas je tekst, foto en de volgorde van je zoekwoorden aan, zodat Google je twee profielen kan makkelijk onderscheiden. Dit zal de vindbaarheid van beide profielen ten goede komen.
6. Weergave profiel
Kan ik mijn profiel tijdelijk offline halen?
  • Je kan eenvoudig je profiel tijdelijk offline plaatsen door in te loggen en bij het onderdeel Betalingsoverzicht op het groene mannetje naast het gewenste profiel te klikken. Het mannetje zal rood worden: je staat offline. De termijn van je profiel loopt wel gewoon verder.
  • Je kan je profiel eenvoudig heractiveren door opnieuw op het nu rode icoontje te klikken.
  • Neem je een tijdelijke pauze? Houd dan je profiel online. Plaats duidelijk bovenaan je persoonlijke tekst dat je momenteel geen nieuwe patiënten ontvangt en verwijder ook eventueel tijdelijk je telefoonnummer. Door je profiel online te houden, behoud je de opgebouwde geschiedenis in Google, wat je uiteindelijke heropstart vergemakkelijkt.
Mijn profiel is niet aanwezig in de zoekresultaten. Hoe komt dit?
  • Of je profiel wel of niet in de zoekresultaten verschijnt hangt af van wat de bezoeker ingeeft in de zoekbalk. Wanneer de bezoeker een klacht of kinesitherapievorm (vb. kinesitherapie) selecteert, wordt je profiel enkel getoond indien je deze klacht of kinesitherapievorm geselecteerd hebt in je profiel bij het onderdeel 'Zoektermen'. Om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat je vindbaar bent als kinesist, dien je kinesitherapievorm te selecteren.
  • Selecteer alle kinesitherapievormen waarvoor je een opleiding genoten hebt.
  • Controleer je adres. Geef steeds het praktijkadres in zoals je het op een brief zou noteren. Bijvoorbeeld: woon je in een deelgemeente van een grootstad, geef dan je deelgemeente op, en niet de grootstad. Geef ook enkel je adres in, zonder extra toevoegingen (vb ‘eerste verdieping’). Indien ons systeem je adres niet correct kan terugvinden, word je mogelijks niet weergegeven binnen de zoekresultaten.
  • Afhankelijk van het bedrag dat je betaalde, staat je profiel één, twee of drie jaar zichtbaar op ons platform. Ben je de betaling uit het oog verloren, dan is het mogelijk dat je profiel offline is komen te staan. Nakijken of je profiel nog steeds online staat kan door in de rechter kolom (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen te klikken. Staat jouw profiel in het rood en zie je een knop ‘Plaats actief’, verleng dan je profiel om opnieuw vindbaar te worden. Afhankelijk van je gekozen betaalmethode kom je dan meteen of na 1 tot 3 werkdagen opnieuw online te staan.
  • Heb je de bovenstaande mogelijke oorzaken overlopen en kan je je profiel nog steeds niet terugvinden? Neem dan contact met ons op.
De betaling werd reeds enkele dagen geleden uitgevoerd, maar ik vind mijn profiel niet terug op de site. Hoe komt dit?
  • Controleer of je zoekt op de juiste site. Ga na op welke van onze sites je jouw praktijk hebt aangemeld en zoek jouw profiel op de juiste website.
  • Afhankelijk van je betalingsmethode komt je profiel meteen of na enkele dagen online te staan. Betalingen met Bancontact, VISA e.d. worden meteen verwerkt. Betaal je per overschrijving, dan kan het 1 tot 3 werkdagen duren voor je betaling verwerkt wordt.
  • Betaalde je meer dan 3 werkdagen geleden per overschrijving en staat je profiel nog steeds niet online? Ga dan even na of alle gegevens van je overschrijving juist werden ingevoerd. Een fout bedrag of een foute mededeling zorgen ervoor dat het betalingssysteem je betaling niet kan plaatsen. Is dat het geval, dan wordt het betaalde bedrag op je rekening teruggestort met als afkomstige ‘Mollie Payments’. Om je profiel te verlengen zal je de overschrijving dan nogmaals moeten uitvoeren.
  • Indien jouw profiel na een week nog steeds niet zichtbaar is, kijk dan na of de betaling effectief uitgevoerd is. Indien dit het geval is, contacteer ons dan via het contactformulier en zend ons je betaalgegevens zoals rekeningnummer, naam van de rekeninghouder, datum van betaling en bedrag zodat wij voor jou kunnen nagaan waar het fout loopt.
Waar kan ik mijn contactverzoeken raadplegen?

Je contactverzoeken worden je steeds via e-mail toegestuurd. Naast deze automatische e-mails kan je je contactverzoeken natuurlijk ook steeds raadplegen via de website. Dit kan je doen door in te loggen en op 'Contactverzoeken' te klikken.
Na 4 weken worden de berichten die je toegezonden werden definitief verwijderd uit je profiel én van onze server. Deze aanpassingen werden doorgevoerd wegens privacyoverwegingen na de GDPR-wet van 25 mei 2018. Na verwijdering kunnen we de inhoud van deze berichten niet meer raadplegen of naar jou doorsturen.
Heb je niet alle contactverzoeken via email ontvangen? Controleer zeker eerst je spam-inbox. Heb je deze toch niet ontvangen, dan kan je ons steeds contacteren.





Ik ontvang geen e-mails meer van Vind-een-Kinesist.be, hoe kan ik dit oplossen?

Een aantal mailservers (Telenet, Gmail etc.) plaatsen onze mailtjes soms rechtstreeks in je spambox. Een goede eerste stap is om even na te gaan of onze berichten daar terechtkomen. Is dat het geval? Voeg info@vind-een-kinesist.be dan toe aan je contactpersonen. Zo mis je geen correspondentie meer.

Vind je onze berichten ook niet terug in je spamfolder? Lees dan hier welke stappen je kan ondernemen om onze e-mails goed te ontvangen.

7. Cursussen plaatsen - credits
Hoe plaats ik een cursus, workshop of opleiding als kinesist?

Wanneer ik al een persoonlijk profiel heb als kinesist

  • Log in met je inlog-gegevens (emailadres en wachtwoord).
  • Om een cursus, workshop of opleiding te kunnen plaatsen, heb je credits nodig. Deze kan je bestellen door bij onderdeel ‘Cursussen’ bovenaan de pagina te klikken op ‘Credits ’. Zodra de betaling ontvangen is, kunnen de credits gebruikt worden. Je kan wel al gerust de gegevens van jouw activiteit invullen. Je activiteit komt dan automatisch online na het verwerken van je betaling.
  • Bij het onderdeel ‘Cursussen’ kan je een cursus, workshop of opleiding invoegen door op ‘Activiteit toevoegen’ te klikken. Vul hier de informatie over jouw activiteit in. Vul zoveel mogelijk informatie in.
  • Plaats je activiteit steeds zo lang mogelijk op voorhand online.

Wanneer ik nog geen persoonlijk profiel heb

  • Om een cursus, workshop of opleiding te plaatsen moet je eerst geregistreerd zijn.
  • Wens je een profiel als kinesist, registreer dan eerst als kinesist. Hierna kan je activiteiten plaatsen zoals hierboven beschreven.
    Wens je enkel een profiel als organisator, registreer dan als organisator.
  • Vul je naam en emailadres in. Hierna krijg je een e-mail met met bevestigingslink. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging van je emailadres kan je verder inloggen.
  • Je kan nu jouw gegevens inbrengen door telkens op 'volgende' te klikken. Eens volledig ingevuld wordt het profiel aangemaakt en kan je verder ook activiteiten aanmaken zoals hierboven beschreven.
Hoe maak ik een cursus aan: stap voor stap.

Op je 'Cursussen & training'-pagina klik je op 'Activiteit toevoegen'. Heb je credits, dan komt je activiteit meteen online. Heb je geen credits of niet genoeg credits meer in je portefeuille, dan komt je event pas online wanneer je nieuwe credits aankoopt.

Tabblad 1: Cursusinfo.

  • Hier beschrijf je hoe je cursus, lezing etc zal heten en geef je meer informatie over de inhoud, de locatie, de prijs etc.
  • Let steeds goed op de begeleidende teksten die vermeld staan bij bepaalde vakken. Deze geven je tips bij het invullen van de nodige info.
  • Heb je alle info ingevuld op deze tabblad 1? Klik dan op 'Volgende' om naar het 2de tabblad door te gaan. (Er zijn in totaal 3 tabbladen.)

Tabblad 2: Cursustype en -datum.

  • Bij het vak Type periode selecteer je de duur van je event. Het aantal credits dat je betaalt per vermelding is hiervan afhankelijk:
    • Een event van één dag kost je één credit
    • Een event van meerdere dagen dat geen opleiding is (lezing, vakantie, etc) kost je twee credits
    • Voer je een opleiding in, dan betaal je drie credits

Deze drie opties zijn slechts zichtbaar tot de startdatum. Zorg dat je ze dus voldoende op voorhand ingeeft om geïnteresseerden voldoende tijd te geven je activiteit te spotten en zich in te schrijven.

  • Cursustype: geef het soort activiteit op dat je organiseert: een lezing, een workshop, bijscholing etc. Dit heeft geen invloed op het aantal credits dat je wordt aangerekend.
  • Startdatum: geef hier de datum op waarop je activiteit of het eerste deel van je activiteit plaatsvindt. Startdata kunnen niet meer aangepast worden na het opslaan van je activiteit. Dubbelcheck dus zeker of je alles correct genoteerd hebt. Bij het vakje 'Startdatum' voer je de datum in van je activiteit. Onder je startdatum wordt gevraagd om die datum nogmaals te herhalen en de start- en einduren van je activiteit toe te voegen.
  • Selecteerde je dat je activiteit verspreid is over meerdere dagen of geef je een opleiding, dan is je event zichtbaar tot de eerste dag van je activiteit, zijnde je startdatum. Onder het titeltje 'voeg begin- en einduur in' kan je dan alle data ingeven waarop je event plaatsvindt. Ik herhaal: je event is énkel zichtbaar tot de startdatum die je opgeeft.
  • Toon op websites: duid aan op welke websites je je activiteit wil plaatsen. Afhankelijk van het Type periode dat je selecteerde, wordt er één, twee of drie credits aangerekend per vermelding. Voorbeeld: je organiseert een event van meerdere dagen dat geen opleiding is (2 credits per vermelding) en je plaatst dit op VindeenTherapeut.be en Vind-een-Kinesist.be, dan betaal je in totaal 4 credits.
  • Alles ingegeven? Klik op Volgende onderaan de pagina en ga door naar het laatste tabblad.

Tabblad 3: Thema's.

  • Hier selecteer je in iedere categorie de zoektermen die van toepassing zijn op jouw activiteit. Op basis van deze termen én de locatie die je ingaf op het eerste tabblad, ben je dan vindbaar binnen de zoekresultaten.
    • Je selecteert de termen door ze van de linkerkolom naar het balkje 'Sleep je zoektermen hierheen' aan de rechterzijde te slepen tot je een stippellijn ziet verschijnen. Dan kan je loslaten en blijft je term geselecteerd. Doe dit tot je alle termen uitgekozen hebt die van toepassing zijn.
  • Klaar met selecteren, dan kan je op 'Cursus opslaan' klikken. Je hebt alle info ingevuld.

Let op: Op het moment dat de workshop, cursus, ... wordt bewaard, kunnen het ‘Periode type’, je cursustype, de startdatum en de gemeente niet meer aangepast worden en worden de credits aangerekend. Kijk dus zeker nog even alles na voor je opslaat.

TIP: Organiseerde je een activiteit al eerder en komt er een nieuwe editie? Je hoeft niet alles volledig opnieuw in te geven. Klik op het potloodje naast dit event op je Cursussen & training pagina en voeg gewoon een nieuwe startdatum toe door op de knop Voeg startdatum toe te klikken. Zo bespaar je jezelf heel wat tijd. (De datum onder 'Voeg begin en einduur in' aanpassen heeft geen effect. Enkel de startdata zijn van belang voor je weergave in de zoekresultaten. Je dient dus telkens een nieuwe startdatum te creëren en credits in te leveren wanneer je een activiteit opnieuw organiseert.)

Ik wil meer activiteiten plaatsen maar mijn credits zijn op. Wat moet ik doen?
  • Je kan altijd extra credits aankopen om je aankomende cursussen online te plaatsen. Log in en klik in de rechterkolom op Cursussen. Klik op Credits kopen. Maak een keuze in de hoeveelheid credits die je wenst aan te kopen en betaal meteen of kies om via overschrijving te betalen. Na ontvangst van je betaling worden de credits toegekend en kan je ze gebruiken om cursussen, workshops etc. aan te maken.
Ik heb een cursus geplaatst. Kan ik deze ook plaatsen op één van jullie andere websites?
  • Je kan gemakkelijk je activiteit plaatsen op al onze sites. Bij het invullen van de gegevens kan je aanvinken op welke sites je wil staan.
  • Het aantal credits wordt aangerekend per website.
  • Plaats je cursussen ed. steeds zo lang mogelijk op voorhand online.
Het thema van mijn cursus staat niet in de lijst. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als het thema van je cursus, workshop of opleiding niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
8. Sociale netwerken
Hoe plaats ik een link van mijn profiel op mijn sociaal netwerk zoals Facebook, linkedin,...
  • Facebook, linkedin,… zijn mooie wegen om je praktijk kenbaar te maken. Dit doe je als volgt:
    • Facebook:
      1. Like onze facebookpagina, rechts bovenaan de pagina. Zo ontvang je al onze posts. Deel deze af en toe zodat ook je vrienden deze posts kunnen ontdekken.
      1. Plaats een link naar Vind-een-Kinesist.be en je profiel op je prikbord door een bericht te plaatsen waarin het webadres voorkomt (www.vind-een-kinesist.be en/of je eigen webadres die bovenaan in de balk verschijnt wanneer je op je profiel bent). Vraag aan je vrienden en familie om dit bericht te ‘delen’ en te 'liken'. Herhaal dit af en toe.
    • LinkedIn:
      1. Zoek Vind-een-Kinesist .be op LinkedIn bij personen en maak connectie met ons.
      1. Deel gerust ons profiel met vrienden en collega’s of verras ons met een aanbeveling of deskundigheid! Ook zo sta je extra in de kijker.
      1. Plaats op je eigen LinkedIn-profiel bij ‘websites’ een link naar je profiel op Vind-een-Kinesist.be en geef het een titel (Kies ‘Ander’ bij ‘Maak een keuze…’): vb. Mijn pagina op Vind-een-Kinesist.be
  • Het delen van de link naar je profiel heeft een zeer positieve invloed op de weergave van je profiel in Google!