Terug naar boven

Vragen van kinesisten

De term die je zocht komt niet (in deze vorm) voor in onze veelgestelde vragen. Probeer het even met minder woorden of met een synoniem.

Vind je je vraag niet terug, neem dan gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen top 5
Ik werk op meerdere praktijkadressen. Kan ik deze op mijn profiel vermelden?
  • Het is niet mogelijk om een tweede praktijkadres toe te voegen aan je profiel en ook op dat adres vindbaar te worden. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om jouw profiel uitstekend vindbaar te maken. Je adres is sterk gelinkt aan die vindbaarheid, zowel in onze zoekresultaten als deze van Google. Zoekrobotten zoals Google zijn namelijk sterk gesteld op duidelijkheid. Het adres op je profiel vertelt Google dat je terug te vinden bent op die specifieke locatie. Een tweede adres brengt daarin verwarring en verlaagt je vindbaarheid.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden. Zo zijn bezoekers meteen op de hoogte van hun opties.
  • Wil je toch graag op beide praktijkadressen gevonden worden, dan kan je een tweede profiel aanmaken. Pas je tekst, foto en de volgorde van je zoekwoorden aan, zodat Google je twee profielen makkelijk kan onderscheiden. Dit zal de vindbaarheid van beide profielen ten goede komen.
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?

Dat kan zeker!

De meeste van onze websites vereisen geen erkenningen en hanteren geen voorwaarden om je aan te melden. Voor sommige websites is dat wél het geval. Specifiek zijn dat Vind-een-Psycholoog.be, Vind-een-Kinesist.be en Vind-een-Osteopaat.be. Wil je een profiel op één van deze websites, dan zal je dus over de nodige erkenningen moeten beschikken.

Op alle andere websites ben je vrij om je aan te melden. Een vermelding op meerdere websites is ook slim, want zo bereik je nog meer mensen!

Je maakt een nieuw profiel aan op een andere website door in te loggen, in het menu naar 'Jouw praktijkprofielen' te gaan, en daar op de knop 'Maak een nieuw profiel aan' te klikken. Je selecteert dan de website van jouw keuze en gaat je nieuwe profiel aanmaken. Na betaling komt dit profiel dan online.

  • Zorg ervoor dat je nieuwe profiel voldoende verschilt qua tekst, foto etc. Google vindt pagina's met identieke info namelijk niet zo fijn. Door voldoende te differentiëren worden beide pagina's goed vindbaar in hun zoekresultaten.

Gaf je eerder al erkenningen in op een ander profiel, dan zullen deze automatisch ingevuld zijn op je nieuwe profiel.

Je facturatiegegevens zijn ingevoerd op het overkoepelende account-niveau en hoef je dus niet bij ieder profiel opnieuw in te voeren.

Krijg ik korting als ik op meerdere sites een profiel heb of op één site meerdere profielen aanmaak?
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op dezelfde praktijklocatie. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
Waarom kan ik geen groepsprofiel aanmaken?

Het team van Vind een Kinesist.be gelooft in de filosofie dat een kinesist kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een kinesist vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de cliënt een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.

Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkennings- en inschrijvingsnummers zijn immers persoonsgebonden.

Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.

Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar in de zoekresultaten?

Om ervoor te zorgen dat iedere zoekopdracht snel resultaten tevoorschijn tovert, maken we gebruik van een speciale databank die snel werk levert bij het samenstellen van de resultaten.

Bij iedere aanpassing die jij doet, moeten we deze databank gaan bijwerken. Dit vraagt telkens een beetje tijd. Normaal gezien zouden je aanpassingen binnen het kwartier zichtbaar moeten zijn in de resultaten.

Merk je dat je profiel na het betalen niet meteen vindbaar wordt? Het kan tot een half uur duren voor nieuwe profielen worden opgenomen. Is je profiel na een half uur nog niet vindbaar, sla je profiel dan even opnieuw op. Zo wordt er een nieuwe opdracht verstuurd naar de database om het profiel op te nemen.

Merk je dat je profiel toch nog niet vindbaar wordt, neem dan contact met ons op.

1. Praktijk aanmelden / inloggen
Hoe kan ik mij aanmelden?

Fijn dat je je wilt aanmelden op ons platform!

Je aanmelden is zeer eenvoudig:

  • Klik bovenaan rechts op 'Registreer' om naar het aanmeldingsformulier te gaan. Vul de gevraagde informatie in.
    • Let op: gebruik het correcte e-mailadres, want naar dit e-mailadres wordt je bevestigingslink doorgestuurd.
    • Er wordt specifiek gevraagd naar je voornaam en naam. Accounts en profielen op naam van een groepspraktijk zijn dus NIET toegelaten. Je vindt dit ook terug in onze gebruikersvoorwaarden.
    • Om te kunnen registeren dien je steeds akkoord te gaan met de verklaring rond waarheidsgetrouwe informatie en de disclaimer en gebruikersvoorwaarden.
  • Hierna krijg je een e-mail met bevestigingslink toegezonden. Op drukke momenten kan dit tot een kwartier duren, dus even geduld.
    • Nog geen bericht ontvangen na 15 minuten? Kijk dan na of het bericht misschien terecht kwam in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging via deze link kan je inloggen op je account.
  • Eens ingelogd vragen we je om de accountgegevens, o.a. je naam en facturatiegegevens, aan te vullen. Klik daarna op 'Volgende' om naar de profielaanmaak te gaan.
  • Let er op dat je alle drie de tabbladen met profielgegevens invult! Dit kan je verzekeren door onderaan telkens op 'Volgende' te klikken. Een volledig profiel wordt steeds vaker gecontacteerd.
  • Na het invullen en opslaan van alle profielgegevens ga je automatisch door naar de betaalpagina. Betaal je via Bancontact, kredietkaart etc. dan wordt je profiel meteen geactiveerd. Betaal je per overschrijving, reken dan op 1 tot 3 werkdagen. (Tijdens weekends en feestdagen worden er geen overschrijvingen verwerkt.)

LET OP: Het kan even duren voor je vindbaar bent in onze zoekfunctie. Je kan je profiel wel al controleren via de knop 'Bekijk profiel' in het overzicht van 'Jouw praktijkprofielen'

Heb je reeds een profiel en wens je een tweede aan te maken, log dan eerst in, ga naar 'Jouw praktijkprofielen' en klik op de knop 'Maak een nieuw profiel'. Selecteer de gewenste website en vervolg het aanmaakproces.

Hoeveel kost een vermelding?
Ik heb geen login-mail ontvangen. Wat moet ik doen?

Op drukke momenten kan het soms tot 15 minuten duren voor je je bevestigingsmail in je inbox ontvangt. Even geduld dus, de e-mail komt er zo snel mogelijk aan.

Heb je de e-mail na 20 minuten nog steeds niet ontvangen? Controleer dan je spam-inbox én je Reclame-folder (specifiek voor Gmail gebruikers). Gmail-gebruikers consulteren ook best de Gmail-app of -website om zeker alle binnenkomende berichten te zien.

Vind je de e-mail bij spam of reclame? Klik dan aan dat deze e-mail 'geen spam' is, of versleep de e-mail naar je gewone inbox. Zo vermijden we hopelijk dat ook toekomstige e-mail opnieuw fout terecht komen.

Vind je geen e-mail in je inbox noch bij je ‘reclame’ of ‘spam’, neem dan contact met ons op en omschrijf je probleem zo goed mogelijk. Vermeld ook zeker je telefoonnummer, zodat we je eventueel telefonisch kunnen bereiken.

Hoe log ik me in?
  • Om in te loggen klik je rechts bovenaan de pagina op ‘Login’ (dus niet op ‘Schrijf je in als kinesist’). Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Als je een nieuw wachtwoord aangevraagd hebt, gebruik dan de meest recente link. Elke link kan je maar 1 maal gebruiken.
  • Als je problemen ondervindt met het inloggen, stuur ons een bericht via ‘contacteer webbeheerder’ en vermeld je voornaam, naam, probleem en je telefoonnummer
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuw wachtwoord opvragen?
  • Je kan ten allen tijde een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik daarvoor bovenaan de pagina op Login en klik verder op ‘wachtwoord vergeten?’.
  • Vul op de ‘wachtwoord vergeten’-pagina je e-mailadres in en klik op ‘verzend’. Je zal een e-mail ontvangen met daarin een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kan instellen. Het kan enkele minuten duren voor je deze ontvangt. Kijk zeker ook in je spambox of map met ongewenste berichten of de e-mail daar terecht is gekomen.
  • Na het aanpassen van je wachtwoord kan je opnieuw gewoon inloggen.
Wat is het verschil tussen een organisatorenprofiel en een kinesistenprofiel?

Voorzie je activiteiten zoals cursussen of workshops, dan kan je kiezen tussen een profiel als organisator of kinesist. Wij zetten de verschillen tussen de beide profielen even voor je uit.

Een profiel als organisator is eigenlijk énkel geschikt als je je exclusief focust op het organiseren van cursussen, workshops, retraites etc.

Een organisator heeft wel een profiel, maar is niet vindbaar via de kinesisten-zoekresultaten. Het profiel is enkel toegankelijk via de link vermeld op de cursuspagina. De cursussen die je organiseert zijn natuurlijk wel vindbaar via de bijhorende cursus-zoekresultaten. Elke jaarinschrijving of -verlenging als organisator bevat automatisch 15 credits.

Hier kan je meer info terugvinden over de prijzen van een organisatorenprofiel en credits.


Ben je een kinesist die 1 op 1 sessies faciliteert én die daarnaast ook cursussen op poten zet? Dan is de beste keuze voor jou nog steeds een kinesistenprofiel.

Met zo'n kinesistprofiel ben je vindbaar via de kinesisten-zoekfunctie, zodat bezoekers jou kunnen contacteren voor individuele afspraken.

Daarbovenop kan je ook cursussen plaatsen. Je koopt hiervoor dan gewoon de nodige credits aan. Deze cursussen worden ook gekoppeld aan je profiel. Zo staat alles mooi overzichtelijk op één plek, zodat bezoekers er je volledige aanbod kunnen consulteren.

Meer info over het aankopen van credits en het plaatsten van activiteiten vind je hier: Hoe plaatst ik cursussen als kinesist?.

Ik heb me foutief ingeschreven als organisator, maar wens me in te schrijven als kinesist (of andersom). Wat moet ik doen?
  • Je e-mailadres is tevens je login en is gekoppeld aan 1 profiel, een profiel als kinesist OF als organisator.
  • Wens je hetzelfde e-mailadres opnieuw te gebruiken, dan kan je via het contactformulier een e-mail sturen met de vraag het foutief aangemaakte profiel te verwijderen. Na bevestiging kan je opnieuw aanmelden en een profiel aanmaken als kinesist.
Waarom kan ik geen groepsprofiel aanmaken?

Het team van Vind een Kinesist.be gelooft in de filosofie dat een kinesist kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een kinesist vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de cliënt een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.

Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkennings- en inschrijvingsnummers zijn immers persoonsgebonden.

Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.

Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

Mijn btw nummer wordt niet aanvaard. Hoe komt dat?

Alle btw nummers die worden ingevoerd op Vind-een-Kinesist.be worden gecontroleerd in VIES. Dat is de database voor de uitwisseling van btw-gegevens in Europa. Zo zijn we zeker dat we correct factureren - belangrijk voor jou én voor ons.

Krijg je de melding dat je btw nummer niet klopt, dan kan je een aantal zaken controleren:

  • Geef je het nummer correct in? Dat betekent BE + 9 cijfers. Ga ook zeker na of je geen typefouten gemaakt hebt.
  • Is je btw nummer geactiveerd?
  • Is je btw nummer geactiveerd voor VIES? Dit is een aparte activatie die soms niet parallel gebeurt met je btw-nummer activatie. Vraag hier dus ook zeker naar.

Deze laatste twee zaken kan je controleren door contact op te nemen met de dienst btw validatie van de FOD Financiën. Dat kan op het nummer (+32) 2 5774030 of via mail op vat.validation(at)minfin.fed.be.

Zijn bovenstaande zaken gecontroleerd en in orde maar wordt je btw nummer nog steeds niet herkend? Neem dan contact met ons op.

Kan ik een profiel aanmaken voor (één van) mijn medewerker(s)? Wat als ze de praktijk verlaten?

Als hoofd van een groepspraktijk wil je misschien graag een profiel voorzien voor je collega-hulpverleners binnen de praktijk. Een aanrader, want het zorgt voor een breder doelpubliek én een algemeen betere vindbaarheid voor de groepspraktijk. Het is dus zeker mogelijk om een profiel aan te maken voor je medewerkers.

Waar moet je rekening mee houden?

Je zal voor iedere persoon een nieuw account en profiel moeten aanmaken. Het is namelijk niet mogelijk om binnen één account profielen op verschillende namen te voorzien. Je zal ook voor ieder account een ander mailadres moeten gebruiken.

Zorg er ook voor dat de erkenningen, registratienummers etc. op het profiel verbonden zijn aan de persoon waarvoor je het profiel aanmaakt. (We controleren regelmatig of de ingevoerde nummers en de persoonsnaam overeen stemmen.)

Waar vragen we je rekening mee te houden?

We zijn grote voorstanders van persoonlijke zorgverlenging. Daarom geven we de voorkeur aan een écht persoonlijk profiel.

  • Zorg er bij voorkeur voor dat bezoekers rechtstreeks in contact kunnen staan met de persoon waarvan de naam en gegevens gebruikt worden op het profiel. Zorg alvast voor een toegewijd mailadres.
  • Laat de persoon in kwestie ook zelf inhoud voorzien voor het profiel. Denk bijvoorbeeld aan de persoonlijke tekst - ieders aanpak is anders. Zo krijgen onze bezoekers een correcte en representatieve eerste indruk.
  • Neem steeds de naam van de praktijk en een link naar jullie website op in het profiel. Zo boost je je naamsbekendheid én de vindbaarheid van je eigen site.

Wat als een medewerker je praktijk verlaat?

Maak standaard goede afspraken met je medewerkers rond het beheer van het profiel.

Bekostigde de medewerker zelf het profiel, dan kunnen zij de inhoud natuurlijk vrij aanpassen aan hun eventuele nieuwe praktijklocatie. Een mogelijke vervanger kan steeds een nieuw account en profiel aanmaken.

Betaalde de groepspraktijk het profiel, dan is het meestal logisch dat het account ook in bezit blijft van de praktijk. Zij behouden dan het recht om het profiel te beheren en aan te passen, bv. naar de gegevens van een nieuwe collega. Daarvoor kan steeds contact opgenomen worden met ons.

Wist je trouwens dat we groepspraktijkkorting voorzien vanaf 4 profielen op één praktijklocatie? Lees er hier meer over →

Heb je nog vragen over het aanmaken of beheer van een profiel voor medewerkers? Neem dan zeker contact met ons op.

2. Profiel ingeven / aanpassen
Hoe maak ik mijn profiel volledig?

Het is altijd belangrijk om je profiel zo volledig mogelijk in te vullen. Enkel zo haal je er het volle potentieel uit. Een onvolledig profiel zal doorgaans minder contactverzoeken ontvangen.

Tips voor het creëren van een goed profiel lees je hier.

  • Belangrijk: gebruik steeds een vaste PC of laptop om je profiel aan te maken of te vervolledigen. De selectie van zoektermen werkt (nog) niet op mobiele apparaten.
  • Gebruik geen verouderde browsers zoals Internet Explorer. Bepaalde delen van de profielbewerking zullen in deze browser niet werken. Wij raden aan om je aanpassingen te doen in Firefox, Google Chrome of Edge. Deze browsers zijn eenvoudig, veilig en snel te downloaden.
  • Log in en klik in de zijbalk rechts (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer Bewerk profiel onder het profiel dat je wenst aan te passen en doorloop de profielbewerking door onderaan op 'Volgende' te klikken. Voltooide je eerder al je profiel en wens je zaken aan te passen, dan kan je bovenaan naar het tabblad van je keuze doorklikken. ( Locatie en contact | Zoektermen | Persoonlijke en praktische info). Daar kan je al je gegevens aanvullen of aanpassen.
  • Bij de kinesitherapievorm kan je je selectie maken door jouw gekozen termen van links naar rechts te slepen. Houd de linkermuisknop ingedrukt op een term in de linker kolom en sleep die naar het balkje aan de rechterzijde. Wanneer er een stippellijn tevoorschijn komt kan je je muisknop loslaten en zal de term geselecteerd worden. Herhaal dit voor alle termen die je wenst toe te voegen.
    • Zoektermen waarvoor je niet de juiste erkenning hebt ingevuld, zullen niet selecteerbaar zijn. Alle zoektermen waarvoor een erkenning vereist is, worden aangeduid met een E-symbool.
  • Stel de volgorde van belangrijkheid van je zoektermen in door de geselecteerde kinesitherapievormen naar boven of onder te verslepen. Dit doe je net zoals bij de selectie door de linker muisknop ingedrukt te houden en naar boven of onder te bewegen binnen de rechter kolom. De eerste 7 termen zullen weergegeven worden bij je verkorte weergave binnen de zoekresultaten.
  • Cursussen of workshops kan je aanmaken bij onderdeel 'Cursussen'.
Het (de)selecteren van de zoektermen lukt me niet. Hoe gaat dit in z’n werk?

Zoektermen zijn de hoeksteen van je profiel. Ze bepalen, samen met je locatie, wanneer je wel en niet vindbaar bent. Het is dus zeer belangrijk om steeds de correcte termen te selecteren.

Belangrijk: het selecteren van termen werkt (nog) niet op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Je zal dus een PC of laptop moeten gebruiken om deze bewerking te doen.

Nieuwe termen selecteer je door ze van links naar rechts te slepen. Selecteerde je nog geen termen, dan sleep je je eerste term naar het vakje ‘Sleep je zoektermen hierheen’. Pas wanneer je een stippellijn ziet laat je los; je term staat nu geselecteerd.

Sleep de termen dus NIET naar het vakje ‘Zoeken in deze lijst’. Je krijgt dan de term ‘arbitrary’ te zien en je termen zullen niet geselecteerd blijven staan

Selecteerde je al één of meerdere zoektermen? Nieuwe termen versleep je dan OP de termen die er al staan. Je zal dan opnieuw een stippellijn zien verschijnen wanneer je de term kan loslaten.

Eens je alle termen geselecteerd hebt (en je bij het aanmaken van een nieuw profiel de andere gegevens hebt aangevuld), klik je op ‘Profiel opslaan’. Je aanpassingen worden dan bewaard.

Heb je vragen bij het selecteren van de termen die hier niet beantwoord worden? Neem dan gerust contact met ons op.

Is het belangrijk om een foto op mijn profiel te plaatsen?

Een kinesist met een goed gekozen foto of logo wordt doorgaans meer gecontacteerd. Neem dus de tijd om een passende foto te selecteren.

Door het zien van jouw foto kan de patiënt een ‘gezicht’ op jou kleven. Dit verlaagt de barrière om jou te contacteren. Neem best een duidelijke foto waar je ontspannen en spontaan op staat.

Je bent natuurlijk niet verplicht om een foto van jezelf te gebruiken (al doen die het meestal wel beter). Je kan ook kiezen voor je logo of een foto van je praktijkruimte. Groepsfoto’s raden wij af.

Zorg er ook steeds voor dat je over het copyright beschikt voor de foto's die je plaatst. Gebruik geen foto's die je zomaar van het internet hebt geplukt bijvoorbeeld.

Hier lees je hoe je goede foto's kan plaatsen →

Hoe plaats ik een foto?
  • Een foto toevoegen doe je door in te loggen en te klikken op 'bewerk profiel'. Hier vind je 3 tabbladen. Foto's kunnen toegevoegd worden in het derde tabblad met persoonlijke informatie. In het eerste selectievak plaats je je profielfoto, in het tweede vak kan je extra afbeeldingen (een foto van je praktijk, een logo etc.) plaatsen.
  • Plaats enkel een foto met jpeg of png formaat. Andere formaten zijn niet toegelaten. Foto's mogen ook niet groter zijn dan 12MB.
  • De gegevens in je profiel worden meteen aangepast, maar het kan 24 uur duren voor je foto zichtbaar is in de zoekresultaten.
Hoe maak ik de layout van mijn tekst op?
  1. Plak of typ je tekst. Neem je de tekst over uit Word, dan kan je hem best eerst even in kladblok plakken voor je hem in de tekstverwerker plaatst. Zo vermijd je vreemde enters en andere onjuiste opmaak.
  2. Herstructureer je tekst door volle (enter) of halve enters (shift spatie) toe te voegen. Witruimte en voldoende korte alinea's zorgen ervoor dat je tekst goed en aangenaam leesbaar is.
  3. Geef nu je tekst de nodige opmaak via de iconen bovenaan. Gebruik bv. de alinea-knop (¶) voor titels. Dit oogt mooier dan gewone vette tekst en geeft ook de belangrijkheid van bepaalde sleutelwoorden mee aan zoekrobotten zoals Google. Plaats belangrijke woorden dus altijd in je titel!

Een woordje uitleg bij alle iconen in de tekstverwerker:


Wil je meer tips voor het schrijven en opbouwen van een goede, overtuigende tekst? Neem dan hier een kijkje →

NB. Wij raden het gebruik van Internet Explorer af bij gebruik van de website. Gebruik alternatieven zoals Firefox, Edge of Google Chrome.

Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar op mijn profiel?
  • Om de snelheid van de site te garanderen worden de zoekresultaten 24u bewaard. Alle aanpassingen zijn dus na 24u zichtbaar. In jouw profiel worden de aanpassingen meteen doorgevoerd.
Kan ik mijn wachtwoord zelf veranderen?

Dat kan zeker!

Je kan je wachtwoord wijzigen door in te loggen en naar het menu-item 'Inloggegevens' te gaan.

Voer bovenaan eerst je oude wachtwoord in. (Zo zijn we zeker dat de beheerder van het account het wachtwoord probeert te wijzigen.)

Daarna geef je twee maal het nieuwe wachtwoord in. (Zo sluiten we typfouten uit.)

Eens opgeslagen, zal je nieuwe wachtwoord actief zijn en kan je het de volgende keer gebruiken om in te loggen.

Ik wil mijn e-mailadres veranderen. Hoe doe ik dat?
  • Log in en klik in de kolom aan de rechterzijde van de pagina op Inloggegevens (of onderaan de pagina op smartphones). Vul je huidige wachtwoord en je gewenst e-mailadres in.
    Klik onderaan op 'Wijzig'.
  • Een bevestigingsmail wordt verzonden naar je nieuwe e-mailadres. Klik op de link om de wijziging door te voeren. Pas na bevestiging wordt de aanpassing aan je e-mailadres doorgevoerd.
    Indien je de bevestigingsmail niet ontvangt controleer je best even je spam-berichten of ongewenste mail. Markeer deze dan als niet-spam of 'veilig'. Voeg onze contactadressen (info a vind-een-kinesist.be) ook toe in de contactenlijst van je nieuwe e-mailadres.
  • Kijk na of alles vlot verloopt: Stuur jezelf een aanvraag vanuit je profiel en kijk of deze goed toekomt in je inbox. De testaanvraag niet ontvangen? Lees dan even onze informatiepagina over het vlot ontvangen van onze e-mails.
Kan ik mijn profielpagina nog bewerken na aanmaak?

Je kan alle gegevens op je persoonlijk profiel (zoals je adres, praktijknaam, foto, persoonlijke tekst enz.) op eender welk moment en ongelimiteerd zelf aanpassen.

Log in en klik in het menu (even scrollen op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Klik op 'Bewerk profiel' onder het profiel dat je wil bewerken.

Wil je al je gegevens nagaan, dan kan je alles overlopen en telkens op 'Volgende' klikken onderaan de pagina. Je kan ook op een tabblad klikken bovenaan, om gericht informatie aan te passen:

  • Tabblad 'Locatie en contactinformatie': je adres, telefoonnummers, erkenningen, hoofdactiviteiten, opleidingen en websites
  • Tabblad 'Zoektermen': je selectie zoektermen
  • Tabblad 'Persoonlijke en praktische informatie': je praktijknaam, persoonlijke tekst, foto's en extra informatie zoals je tarieven, werktijden, beroepsvereniging en meer.

We raden je aan de naam, voornaam en gemeente enkel aan te passen indien dit strikt noodzakelijk is. Deze gegevens staan namelijk vermeld in de link (de URL) van je persoonlijke pagina.

Ook de gegevens van je cursus, workshop of opleiding kan je aanpassen. Enkel de startdatum, titel en periode of cursustype kunnen niet worden veranderd eens je activiteit actief staat.

Controleer je aanpassingen altijd na opslaan, zowel op het profiel zelf áls in de zoekresultaten. Zo ben je zeker dat alles er uit ziet zoals jij dat wil. Je kan daarvoor klikken op 'Bekijk profiel' bij 'Jouw praktijkprofielen'.

Kan ik een oud profiel opnieuw online plaatsen?

Ja, en graag!

Wanneer je profiel offline gaat blijven je account- en profielgegevens steeds bewaard, tenzij je een expliciete aanvraag indiende om je gegevens te laten verwijderen uit ons systeem. Je account blijft steeds toegankelijk zodat je na een eventuele offline-periode de draad eenvoudig opnieuw kan oppikken.

Ook voor je vindbaarheid in Google is je oud profiel heractiveren een pluspunt. We hebben er namelijk voor gezorgd dat Google je link blijft onthouden. Google houdt van ononderbroken vindbaarheid en zal dus je oude link sneller hoger ranken, terwijl een nieuwe link een nieuwe geschiedenis moet opbouwen.

Hoe updaten? Log in met je emailadres en open het profiel dat je wil opfrissen.

Hoe heractiveren? Om je profiel opnieuw online te plaatsen dien je een betaling uit te voeren. Dat kan in het overzicht van je profielen via de knop ‘Plaats actief’ of in het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’ via de link ‘Betaal nu’. Wanneer je bij je betaling kiest voor Bancontact komt je profiel meteen na betaling terug online. Bij een overschrijving duurt dit wat langer.

Vind je geen betalingsknoppen? Contacteer ons dan gerust! Wij sturen je dan zo snel mogelijk een betalingslink zodat je opnieuw je toekomstige cliënten kan bereiken.

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Klik dan op de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten?’. Wij sturen je een e-mail waarmee je je wachtwoord kan resetten. Kan je de e-mail niet meteen terugvinden, check dan even je spambox.

Ik beoefen een kinesitherapievorm die niet in de lijst staat. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als je een kinesitherapievorm beoefent die niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
  • De kinesitherapievorm moet voldoende bekendheid genieten of er moet voldoende vraag naar zijn voordat hij kan toegevoegd worden. Spreek je collega’s dus aan om een profiel aan te maken en/of ons te vragen de nieuwe kinesitherapievorm toe te voegen op de website.
  • Voeg een omschrijving toe van de kinesitherapievorm die je wil laten opnemen op de site. Zo krijgt de bezoeker deskundige informatie.
Kan ik mijn profiel en termijn pauzeren of bevriezen?

Neen – het is niet mogelijk om je termijn te pauzeren en op een later moment opnieuw op te starten.

Bij het opbouwen en behouden van website-vindbaarheid is continuïteit uiterst belangrijk. Google en andere zoekrobotten belonen namelijk sites waarvan de pagina’s langdurig beschikbaar blijven. Hoe langer pagina’s aangeboden blijven, hoe beter een website zal verschijnen in de zoekresultaten van Google, Bing etc.

Het is dus in het voordeel van onze website en bijgevolg ook jouw profiel(en) dat persoonlijke pagina’s niet willekeurig gepauzeerd kunnen worden.

Ook voor ziekte, zwangerschap etc. zijn er spijtig genoeg geen uitzonderingen mogelijk. We raden je in zo’n gevallen aan om bovenaan je profieltekst te noteren dat je tijdelijk geen verzoeken kan beantwoorden. Ook je telefoonnummer tijdelijk verwijderen kan een goed idee zijn.

Jullie e-mails komen in mijn Gmail reclame-folder terecht. Hoe los ik dat op?

Gmail splitst je inkomende berichten op in drie categorieën: primair, sociaal en reclame. Spijtig genoeg hebben wij geen invloed op de map waarin onze e-mails terechtkomen. Gmail maakt die bepaling helemaal zelf.

Er zijn wel een aantal stappen die jij kan nemen om onze berichten in je primaire inbox te ontvangen:

  • Voeg ons mailadres (info a vind-een-kinesist.be) toe aan je vertrouwde contactpersonen
  • Verplaats berichten van ons die in een andere map terecht komen consistent naar de primaire berichten
    • Doe dit best op een laptop of PC. Je kan de e-mail dan gewoon verslepen van de ene naar de andere map. Sleep de e-mail naar het juiste tabblad bovenaan de pagina.
  • Ontvang je onze berichten nog steeds niet in je inbox met bovenstaande, dan kan je een filter instellen.
    • Open de uitgebreide instellingen via het tandwieletje rechts bovenaan.
    • Ga naar het tabblad 'Filters en geblokkeerde adressen'
    • Klik op 'Nieuwe filter maken'
    • Voer bij 'Van:' ons e-mailadres in (info a vind-een-kinesist.be)
    • Klik op 'Filter maken'
    • Vink 'In volgende categorie plaatsen:' aan EN selecteer 'Primair'
    • Klik nogmaals op 'Filter maken'

Met bovenstaande methoden komen onze berichten ongetwijfeld op de juiste plek terecht. Toch nog problemen? Neem dan gerust contact met ons op.

Ik neem een (korte) pauze. Hoe kan ik mijn profiel offline plaatsen?

De online/offline status van je profiel is steeds in jouw handen. Je kan die dan ook ten allen tijde zelf aanpassen. Er zijn echter wel een aantal zaken waar je rekening mee kan houden.

Stop je slechts tijdelijk met je activiteiten wegens zwangerschap, kortstondig ziekteverlof e.d., dan raden wij het offline plaatsen van je profiel af. Waarom? Gedurende de loopduur van je profiel bouw je geschiedenis op bij zoekrobotten zoals Google. Plaats je je profiel offline, dan verlies je die geschiedenis, waardoor je bij het opnieuw online plaatsen enige tijd minder goed vindbaar zal zijn, en mogelijk minder hoog getoond wordt in de zoekresultaten.

Een alternatief voor het offline plaatsen is om je profiel online te houden maar bovenaan je persoonlijke tekst te vermelden dat je tijdelijk niet aan het werk bent. Je kan dan ook je telefoonnummer verwijderen om jezelf tijdelijk minder goed bereikbaar te maken.

Kies je er toch voor om je profiel offline te plaatsen, dan kan dat als volgt:

  • Log in en klik op Betalingsoverzicht
  • Klik op het icoon van het nu nog groene mannetje naast het profiel dat je offline wenst te plaatsen. Het icoontje zal rood worden. Je staat offline.
  • Wil je je profiel opnieuw online plaatsen, dan klik je opnieuw op het icoontje. Indien je profielduur nog steeds loopt, zal het mannetje opnieuw groen worden.
  • Is je profielduur verlopen? Voer dan eerst een betaling uit door bij je Betalingsoverzicht op 'Plaats actief' te klikken. Je profiel zal na ontvangst van je betaling opnieuw online komen te staan.

Belangrijk: de termijn van je profiel wordt niet gepauzeerd tijdens je offline periode en blijft dus verder lopen.

Ik wil mijn profiel stopzetten. Hoe doe ik dat?

Denk je eraan om je profiel stop te zetten? Dat is spijtig! Zorg er alvast voor dat je geïnformeerd bent over wat je profiel, naast rechtstreekse contactverzoeken via e-mail, allemaal opbrengt. Deze info is mogelijk interessant voor je: Je profiel verlengen of stopzetten?

Toch permanent stopzetten? Het is dan afhankelijk van het tijdstip waarop je stopzet wat jouw opties zijn.

Wil je stopzetten na het ontvangen van een verlengingsuitnodiging? :

  • Via de link onderaan de laatste herinneringse-mail die je van ons ontving
  • Via je Betalingsoverzicht waar je op het vuilbakje kan klikken naast het verlengingsorder dat je wenst te annuleren.

Via die linken kan je uitschrijven en je reden van stopzetting meegeven of een opmerking achterlaten. Je kan ook aangeven of je onze nieuwsbrieven in de toekomst al dan niet nog wenst te ontvangen.

Opgelet: op deze manier geef je aan dat je je profiel niet wenst te verlengen en dat je niet meer wenst te betalen voor de diensten van Vind-een-Kinesist.be. Je gegevens worden niet gelijktijdig verwijderd.

In het verleden werden heel wat stopgezette profielen toch nog opnieuw geactiveerd. Daarom kiezen we ervoor om je gegevens na jouw stopzetting nog te bewaren op onze beveiligde servers.

Wil je toch alles laten verwijderen? Stuur ons dan gerust een bericht via het contactformulier.


Wil je stopzetten gedurende je lopende termijn, bv. omdat je je praktijk stopt?

Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij geven je dan de beschikbare opties mee.

Overweeg of je je profiel in tussentijd al offline wil plaatsen. Hier lees je hoe dat kan →

Kan ik mijn profiel overzetten of kopiëren naar een andere website?

Het is niet mogelijk om een profiel over te zetten of te kopiëren naar één van onze andere websites.

Een profiel overzetten kan niet omdat onze platformen te veel van elkaar verschillen achter de schermen. Verschillende voorwaarden, erkenningen, zoektermen etc. laten dit niet toe.

Profielen kopiëren kan niet om bovenstaande reden, maar ook omdat Google en andere zoekrobotten controleren en straffen op dubbele of gekopieerde webinhoud. Kopieer je dus je volledige profiel, dan worden beide profielen minder goed vindbaar én kan de gehele vindbaarheid van onze website negatief beïnvloed worden. Dat willen we uiteraard vermijden.

Wil je toch graag een profiel op één van onze andere platformen? Dat kan natuurlijk! Via de knop 'Maak een nieuw profiel aan' bij het overzicht van 'Jouw praktijkprofielen' (via het menu) kan je heel eenvoudig een nieuw profiel creëren.

Vul dat profiel dan aan met info die verschilt van je voormalige/andere profiel: een andere foto, een voldoende gevarieerde tekst en een andere volgorde voor je zoektermen. Zo blijven jij én de website optimaal vindbaar!

Lukt er iets niet of heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Mijn antwoord op een contactverzoek komt bij de cliënt soms in spam terecht. Hoe kan ik dat vermijden?

Meldde een potentieel cliënt dat jouw antwoord op hun contactverzoek bij spam terecht kwam? Dat wil je uiteraard liever vermijden.

In uitzonderlijke gevallen kan het inderdaad zo zijn dat jouw antwoord op een contactverzoek in de spam- of reclame-map van een hulpzoekende terecht kwam.

Voorkomen is in dat geval beter dan genezen. De volgende drie tips kunnen je helpen. Zo komen jouw berichten steeds goed terecht!

TIP 1: Verwijder de ‘Re:’, ‘Antw:’ etc. vooraan het onderwerp van je e-mail aan de cliënt.

Wanneer je antwoordt op een e-mail, voegt je mailprogramma vaak automatisch ‘Re:’ e.a. toe aan het onderwerp van de e-mail. Het initiële bericht van de cliënt kwam echter via ons platform bij jou terecht, en niet vanuit de inbox van de cliënt.

Omdat hun inbox jouw adres (nog) niet herkent, kan het jouw ‘antwoord’ als vreemd, en dus spam, beschouwen. Eenvoudigweg de ‘Re:’ verwijderen uit het onderwerp kan misverstanden voorkomen.

TIP 2: Verwijder de inhoud van het oorspronkelijke contactverzoek uit je antwoord

Sommige inboxen houden niet van e-mails met een opmaak waarmee ze niet vertrouwd zijn. Het contactverzoek/originele bericht verwijderen kan vermijden dat je bericht bij spam terechtkomt. Verwijs er dan voor de duidelijkheid wel naar in je antwoord.

TIP 3: Maak een volledig nieuw bericht aan als antwoord op de cliënt

Om geen inhoud van het oorspronkelijke contactverzoek mee te nemen naar je antwoord, kan je ook een volledig nieuw bericht opstellen. Vergeet dan uiteraard niet naar het oorspronkelijke bericht via Vind-een-Kinesist.be te verwijzen, zodat de context van jouw bericht duidelijk is.

Ontvang je na het volgen van deze tips nog steeds geen antwoord van de cliënt? Neem dan even telefonisch contact met hen op.

Met een goede opvolging verlies je geen cliënten en boezem je vertrouwen in, wat een mooie start is voor jullie traject.

3. Online betaling & facturatie
Ik wens de betaalgegevens / betaalmail opnieuw te ontvangen. Kan dat?

Je kan de betaalmail steeds eenvoudig opnieuw aanvragen via je account.

  • Log in en klik in het menu rechts op 'Betalingsoverzicht'.
  • Klik op het envelopje achter je betaling genaamd 'Verstuur betalingse-mail opnieuw'.
  • De e-mail landt binnen het kwartier in je inbox.

Wil je je betaling nog vlotter voltooien? Dan kan je bij 'Betalingsoverzicht' of bij 'Jouw praktijkprofielen' ook altijd klikken op de 'Betaal nu' knop. Je gaat dan meteen door naar je betaalpagina.

Indien je jouw betalingsorder niet terugvindt onder 'Betalingsoverzicht': contacteer dan het webbeheer.

Is het veilig om rechtstreeks online te betalen?

Natuurlijk. Dankzij krachtige beveiligingstools worden je financiële gegevens uitstekend beschermd tijdens je online betaling. Je kan dus met een gerust hart je betaling uitvoeren.

Wat is Mollie?

Onze online betalingen verlopen via payment provider Mollie. Deze betaalinstelling voldoet aan alle eisen van de Autoriteit Financiële Markten waardoor de transactie van geld steeds op een extreem veilige manier verloopt.

Via welke betaalmethoden kan ik betalen?

Je kan snel en eenvoudig online betalen via BanContact, KBC, Belfius, Visa / Mastercard / American Express. Je betaling wordt dan meteen verwerkt.

Je kan ook kiezen voor betaling via overschrijving. Houd hier rekening met een verwerkingstijd van één tot drie werkdagen.

Selecteer je betaalmethode naar keuze en volg het stappenplan.

Wil je in de toekomst liever via domiciliëring betalen? Dat kan je op de betaalpagina aanvragen. (Kan niet bij betaling via VISA.) Eens opgestart, verlopen je volgende verlengingen steeds automatisch via domiciliëring. (Je wordt uiteraard telkens op voorhand op de hoogte gebracht.)

Eens we je betaling verwerkt hebben, ontvang je de factuur en komt je profiel online te staan.

Waarom betaal ik het bedrag exclusief of inclusief btw?

Je betaalt aan ons steeds het bedrag inclusief btw, ongeacht jouw eigen btw-status.

Ben je niet btw-plichtig? Ook dan dien je btw te betalen. Of er al dan niet btw wordt aangerekend is namelijk afhankelijk van het bedrijf waar je je aankoop doet, en niet van jou als klant. Aangezien Vind-een-Kinesist.be btw-plichtig is, zijn we verplicht steeds btw aan te rekenen aan onze klanten.

Wanneer je niet btw-plichtig bent hoef jij dus zelf geen btw aan te rekenen aan jouw patiënten, maar betaal je wel btw aan ons.

Mijn kaartnummer wordt niet herkend.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.
Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Ik krijg een foutmelding na het invoeren van mijn kaartnummer.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.

Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.

Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Het uitvoeren van de betaling lukt niet.
  • Controleer of je kaart geschikt is voor deze betaalmethode. Gebruik een kredietkaart bij 'Visa / Master Card / American Express', een gewone bankkaart bij Bancontact etc.
  • Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven.
  • LET OP: Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer. Geef enkel de eerste 17 cijfers in - niet de extra letter met cijfer.
    Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.
  • LET OP: Geef je kaartnummer in (17 cijfers), en niet je rekeningnummer (dat begint met BE).
  • LET OP: Zorg ervoor dat je de een nul (0) ingeeft als cijfer 0 en niet als letter o.
  • Zorg dat je de juiste code ingeeft.
  • Controleer of je rekeningsaldo toereikend is.
  • Mogelijks was er een kleine storing in je internetverbinding tijdens de online betaling.
  • Mogelijks wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken.

Krijg je op onze website een pagina te zien met de melding dat de betaling niet geslaagd is, maar is het bedrag toch van je rekening gegaan? Houd dan je inbox en je rekening in de gaten.

Ontvang je alsnog de factuur voor je betaling? Dan mag je er van uitgaan dat je betaling wél verwerkt is en je verlenging/activatie in orde is. Waarschijnlijk was er een korte storing in de verbinding tussen onze betalingspartner Mollie en onze eigen website, waardoor we niet de juiste bevestigingspagina konden tonen.

Ontvang je binnen de 24u geen factuur? Mogelijks wachtte je te lang met de betaling, of keerde je terug naar de betaalpagina nadat je de betaling al geannuleerd had. In dat geval kan onze betalingspartner Mollie je betaling niet meer correct verwerken en storten ze je betaling naar jouw rekening terug. Houd in dat geval je rekening in de gaten.

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Of ben je onzeker over je betalingsstatus? Neem dan contact met ons op.

Mijn betaling wordt geweigerd. Hoe komt dat?
  • Controleer of je kaart geschikt is voor deze betaalmethode. Gebruik een kredietkaart bij 'Visa / Master Card / American Express', een gewone bankkaart bij Bancontact etc.
  • Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven.
  • LET OP: Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer. Geef enkel de eerste 17 cijfers in - niet de extra letter met cijfer.
    Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.
  • LET OP: Geef je kaartnummer in (17 cijfers), en niet je rekeningnummer (dat begint met BE).
  • LET OP: Zorg ervoor dat je de een nul (0) ingeeft als cijfer 0 en niet als letter o.
  • Zorg dat je de juiste code ingeeft.
  • Controleer of je rekeningsaldo toereikend is.
  • Mogelijks was er een kleine storing in je internetverbinding tijdens de online betaling.
  • Mogelijks wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken.

Krijg je op onze website een pagina te zien met de melding dat de betaling niet geslaagd is, maar is het bedrag toch van je rekening gegaan? Houd dan je inbox en je rekening in de gaten.

Ontvang je alsnog de factuur voor je betaling? Dan mag je er van uitgaan dat je betaling wél verwerkt is en je verlenging/activatie in orde is. Waarschijnlijk was er een korte storing in de verbinding tussen onze betalingspartner Mollie en onze eigen website, waardoor we niet de juiste bevestigingspagina konden tonen.

Ontvang je binnen de 24u geen factuur? Mogelijks wachtte je te lang met de betaling, of keerde je terug naar de betaalpagina nadat je de betaling al geannuleerd had. In dat geval kan onze betalingspartner Mollie je betaling niet meer correct verwerken en storten ze je betaling naar jouw rekening terug. Houd in dat geval je rekening in de gaten.

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Of ben je onzeker over je betalingsstatus? Neem dan contact met ons op.

Hoe weet ik of mijn betaling goed gelukt is?

Je betaling is goed gelukt wanneer je op de afrondingspagina terecht komt. Hierop staat duidelijk vermeld dat je betaling geslaagd is. Je ontvangt ook automatisch de voldane factuur ter bevestiging. Na inloggen kan je via de knop ‘Betalingsoverzicht’ op je account ook zien of je betaling verwerkt is. Opgelet: bij een overschrijving kan dit enkele dagen duren.

Krijg je op onze website een pagina te zien met de melding dat de betaling niet geslaagd is, maar is het bedrag toch van je rekening gegaan? Houd dan je inbox en je rekening in de gaten.

Ontvang je alsnog de factuur voor je betaling? Dan mag je er van uitgaan dat je betaling wél verwerkt is en je verlenging/activatie in orde is. Waarschijnlijk was er een korte storing in de verbinding tussen onze betalingspartner Mollie en onze eigen website, waardoor we niet de juiste bevestigingspagina konden tonen.

Ontvang je binnen de 24u geen factuur? Mogelijks wachtte je te lang met de betaling, of keerde je terug naar de betaalpagina nadat je de betaling al geannuleerd had. In dat geval kan onze betalingspartner Mollie je betaling niet meer correct verwerken en storten ze je betaling naar jouw rekening terug. Houd in dat geval je rekening in de gaten.

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Of ben je onzeker over je betalingsstatus? Neem dan contact met ons op.

Kan ik later betalen?

Natuurlijk. Je kan op elk moment je profiel activeren door in te loggen en op ‘Plaats actief’ te klikken. Betalen kan ook via het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’, of via de betaallink die je van ons bij de betalingsuitnodiging per e-mail ontvangen hebt.

Komt mijn profiel meteen online na betaling?

Nadat we jouw betaling goed ontvangen hebben, komt je profiel online. Bij betaling met Bancontact, VISA etc. gebeurt dat meteen. Bij een overschrijving kan het enkele dagen duren alvorens we jouw betaling ontvangen en kunnen verwerken.

TIP: Eens je je factuur ontvangen hebt, mag je er van uitgaan dat je profiel ge(her)activeerd of verlengd is.

LET OP: Het kan even duren voor je profiel vindbaar wordt in onze zoekfunctie. Je kan je profiel wel al controleren via de knop 'Bekijk profiel' in het overzicht van Jouw praktijkprofielen.

Ben je na 30 minuten nog niet vindbaar in de zoekresultaten, sla je profiel dan eerst even opnieuw op en wacht opnieuw zeker een half uurtje. Ben je nog steeds niet vindbaar? Neem dan contact met ons op.

Wanneer ontvang ik een factuur?

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch je voldane factuur via e-mail toegestuurd. Je kan jouw facturatiegegevens invoeren en aanpassen in je account bij 'Account & facturatie'.

Ik heb geen factuur ontvangen, wat nu?

Je ontvangt een factuur zodra we jouw betaling goed ontvangen heb. Het is mogelijk dat het even duurt alvorens deze goed verwerkt is.
Kijk zeker ook de spam in je mailbox na, het kan dat de e-mail per ongeluk daar is terechtgekomen. Op je profiel kan je onder ‘Betalingsoverzicht’ zien of de factuur verzonden is.
Toch niet ontvangen? Laat het ons weten!

Kan ik mijn factuur nog laten aanpassen nadat ik deze reeds ontvangen hebben?

Onze facturen worden automatisch opgemaakt door ons betalingssysteem op het moment dat we je betaling ontvangen hebben. Daarom vragen we allereerst om na te kijken of alle facturatiegegevens op je profiel correct zijn voor je een betaling uitvoert. Staan er toch incorrecte gegevens op je factuur, dan kan je binnen hetzelfde kwartaal je gegevens (naam, adres, BTW nr. e.d.) nog laten aanpassen. Is je factuur ouder, dan kunnen wij enkel je adres aanpassen.

Voor vragen in verband met facturatie die niet in de FAQ werden beantwoord kan je ons steeds contacteren.

4. Domiciliëring en profielverlenging
Hoe interpreteer ik mijn statistieken? (Contactverzoeken, telefoon en website.)

De statistieken die je ziet op je statistiekenpagina of in de verlengingsherinneringen die je van ons ontvangt, geven een beeld van wat bezoekers bekijken. Ze worden automatisch samengesteld, en zijn dus steeds correct. Het is wel zo dat het ene cijfer concreter de contactnames weergeeft dan het andere.

De contactverzoeken zijn de e-mails die rechtstreeks aan jou bezorgd worden. Dit zijn doorgaans concrete patiëntaanvragen. Je vindt ze terug in de inbox van je eigen e-mailaccount, of via ‘Contactverzoeken’ in het menu van je account.

Het cijfer voor de telefoon wordt opgeteld, telkens wanneer een bezoeker op de link naar je telefoonnummer klikt. Dit cijfer is dus correct, maar minder concreet. Wij kunnen namelijk niet volgen of de patiënt je uiteindelijk effectief telefonisch contacteert.

De telefoonkliks zijn niet altijd alleen van nieuwe patiënten. Het kan hier ook gaan om bestaande patiënten die je telefoonnummer nodig hadden, of om bezoekers die je pas in de toekomst zullen contacteren. Het is alvast een mooie inschatting van de interesse in je profiel.

De cijfers voor je websites zijn gelijkaardig aan je telefoonkliks. Wij kunnen bijhouden hoe vaak er naar één van je websites is doorgeklikt, maar eens onze bezoekers onze website verlaten en op die van jou terecht komen, kunnen wij niet bijhouden wat ze daar doen. Heb je een tracking tool (zoals bv. die van Google Analytics) geïnstalleerd, dan kan je dat wel zelf nagaan.

Zoekende patiënten nemen graag een kijkje bij wie ze terecht komen. De websitebezoeken geven dus ook een mooi beeld van de interesse in je praktijk weer.

Omdat ze bij je profiel starten en eindigen op je website, contacteren patiënten je vaak rechtstreeks via je website. Dit geeft mogelijks een vertekend beeld bij de inschatting van waar je patiënten komen. Dit is ook zo wanneer je bijvoorbeeld je Facebookpagina op je profiel toont. Hou er dus zeker rekening mee dat je patiënten vaak oorspronkelijk vanuit je profiel gestart zijn.

Zowel bij je telefoonkliks als bij de websites word je dus weldegelijk door een bepaald percentage aan bezoekers gecontacteerd, alleen kunnen wij (wegens technische redenen m.b.t. jouw privacy) niet duidelijk stellen hoeveel dat dan concreet is.

De meeste doorverwijssites laten enkel een contactformulier toe. Wij kiezen bewust voor verschillende opties, om elke patiënt zijn voorkeur te bieden en dus de drempel zo laag mogelijk te houden. Laagdrempelig dus, maar dat maakt het voor jou en voor ons net iets ingewikkelder om de cijfers juist te interpreteren.

Vraag daarom zeker steeds na hoe bezoekers bij jou terecht kwamen, en differentieer duidelijk tussen je eigen website en je profiel op Vind-een-Kinesist.be. Die twee worden soms wel eens door elkaar gehaald door patiënten.

Zijn je aantal paginabezoeken prima, maar zetten bezoekers niet vaak de stap tot contact? Bekijk dan hoe je jouw profiel kan optimaliseren.

Heb je nog vragen over je statistieken of lijkt er iets niet te kloppen, neem dan gerust contact met ons op.

Waarom ontvang ik eerst een uitnodiging tot betaling en erna pas de factuur?

Vind-een-Kinesist.be wil de kinesisten bij elke verlenging vrij laten kiezen of ze opnieuw willen intekenen en voor hoeveel jaar.

We werken dus NIET met een abonnementsysteem, waarbij je, als je jouw eventuele opzeg niet op tijd zou geven, je verplicht bent om toch de factuur te betalen. Dit betekent natuurlijk ook dat we geen pro-forma factuur kunnen opstellen. We zenden dus inderdaad eerst geheel vrijblijvend een uitnodiging tot betaling.

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch de factuur via e-mail toegezonden.

Betaal je met Bancontact, kredietkaart etc., dan verwerken we je betaling meteen en ontvang je de factuur binnen het half uur. Betaal je via overschrijving, reken dan op 1 à 3 werkdagen tussen je betaling en verwerking van je betaling.

Hoe gaat domiciliëring in zijn werk?

Bij iedere betaling voor een profielverlenging kan je ervoor kiezen om in de toekomst via domiciliëring te betalen.

Na een manuele betaling via BanContact, KBC, Belfius of overschrijving heb je de mogelijkheid om het opstarten van een domiciliëring aan te vinken. Ontzettend comfortabel, want zo ben je zeker dat je nooit een verlenging over het hoofd ziet!

Bovendien ontvang je 35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel een e-mail ter herinnering. De betaling is dus nooit een verrassing.

De domiciliëring wordt dan steeds 10 dagen voor het einde van je termijn geïnd van je rekening. Zo zijn we zeker dat feestdagen, weekenden etc. geen roet in het eten gooien waardoor je profiel offline komt te staan. Steeds een tijdige verlenging, zonder dat je er zelf íéts voor moet doen. Handig toch?

Word ik op de hoogte gebracht voor het geld van mijn rekening gaat?

Uiteraard. 35 dagen voordat de domiciliëring wordt uitgevoerd, ontvang je een e-mail ter herinnering. Je kan er op dat moment nog steeds voor kiezen om je domiciliëring tijdelijk of definitief stop te zetten als je dat zou wensen.

Moet ik opnieuw betalen wanneer ik gebruik wil maken van domiciliëring?

Je kan bij de verlenging van je profiel kiezen voor het comfort van betaling via domiciliëring. Om dit te kunnen doen, dien je ons hiervoor het mandaat te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren (via Visa en Mastercard is dat momenteel nog niet mogelijk). Je hoeft dus niet extra te betalen, maar enkel de eerste betaling manueel uit te voeren.

Waarom moet ik eerst een manuele betaling uitvoeren?

Dankzij een manuele betaling kan je ons het nodige mandaat geven voor een domiciliëring. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren.

Ik heb al een domiciliëring. Waarom moet ik bij een nieuw profiel of de bestelling van credits toch manueel betalen?

Credits zijn een losstaande aankoop, en geen automatisch herhalende opdracht. Credits kunnen we dus nooit laten betalen via domiciliëring.

Bij de aanmaak van een nieuw profiel dien je ons opnieuw een mandaat voor domiciliëring te geven omdat je een nieuw product toevoegt aan je domiciliëring. Je geeft ons zo de toestemming om ook voor je tweede, derde,... profiel automatisch het bedrag van je rekening te innen.

Bij de activatie van je nieuwe profiel via BanContact, KBC, Belfius of iDeal vink je dus gewoon op nieuw aan dat je domiciliëring wenst te activeren. Ons systeem doet daarna het nodige!

Hoe kan ik mijn rekeningnummer aanpassen?

Het wijzigen van je rekeningnummer kan enkel door de huidige domiciliëring te verwijderen en een nieuwe op te starten.

Je huidige domiciliëring verwijderen doe je eenvoudig door in te loggen en in het menu door te klikken naar ‘Domiciliëring’. Klik op die pagina op 'Verwijder domiciliëring-gegevens'. Je huidige domiciliëring wordt zo stopgezet, zodat er geen betaling van een foute rekening kan gaan.

Hierna kan je een nieuwe domiciliëring aanmaken door bij je eerstvolgende betaling aan te vinken dat je opnieuw gebruik wil maken van domiciliëring. Deze eerste nieuwe betaling dient manueel te gebeuren, zodat je een nieuw mandaat kan opstarten. Daarna zullen de betaling opnieuw automatisch van je rekening geïnd worden.

Hoe kan ik de domiciliëring stopzetten?

Je hebt steeds de keuze om je domiciliëring te pauzeren of stop te zetten.

Exact 35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel, ontvang je via e-mail een herinnering dat de domiciliëring binnenkort zal uitgevoerd worden. In die e-mail vind je ook steeds een link naar de pagina waar je je domiciliëring tijdelijk of definitief stop kan zetten.

Je kan je domiciliëring ook altijd op een ander moment stopzetten. Daarvoor log je eenvoudigweg in op jouw account, klik je in het menu op ‘Domiciliëring’ en verwijder je je domiciliëringsgegevens.

5. Meerdere profielen / meerdere websites
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?

Dat kan zeker!

De meeste van onze websites vereisen geen erkenningen en hanteren geen voorwaarden om je aan te melden. Voor sommige websites is dat wél het geval. Specifiek zijn dat Vind-een-Psycholoog.be, Vind-een-Kinesist.be en Vind-een-Osteopaat.be. Wil je een profiel op één van deze websites, dan zal je dus over de nodige erkenningen moeten beschikken.

Op alle andere websites ben je vrij om je aan te melden. Een vermelding op meerdere websites is ook slim, want zo bereik je nog meer mensen!

Je maakt een nieuw profiel aan op een andere website door in te loggen, in het menu naar 'Jouw praktijkprofielen' te gaan, en daar op de knop 'Maak een nieuw profiel aan' te klikken. Je selecteert dan de website van jouw keuze en gaat je nieuwe profiel aanmaken. Na betaling komt dit profiel dan online.

  • Zorg ervoor dat je nieuwe profiel voldoende verschilt qua tekst, foto etc. Google vindt pagina's met identieke info namelijk niet zo fijn. Door voldoende te differentiëren worden beide pagina's goed vindbaar in hun zoekresultaten.

Gaf je eerder al erkenningen in op een ander profiel, dan zullen deze automatisch ingevuld zijn op je nieuwe profiel.

Je facturatiegegevens zijn ingevoerd op het overkoepelende account-niveau en hoef je dus niet bij ieder profiel opnieuw in te voeren.

Is een profiel op meerdere sites nuttig?
  • Ja, dat is het zeker. Al onze sites bereiken een divers doelpubliek en zijn vindbaar op verschillende thema's. Je hebt er dus baat bij op verschillende sites te adverteren. Zo krijgt je praktijk de grootste bekendheid.
Krijg ik korting als ik op meerdere sites een profiel heb of op één site meerdere profielen aanmaak?
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op dezelfde praktijklocatie. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
Mijn profiel past beter op een andere site. Kan mijn huidig profiel overgezet worden?

De inhoud van je profiel kan nooit overgezet worden. Dit is technisch niet mogelijk. Contacteer je ons binnen de twee weken van je betaling, dan kunnen we wel je resterende termijn overzetten. Je zal dan zelf een nieuw profiel moeten aanmaken via de knop 'Maak een nieuw profiel aan' bij Jouw praktijkprofielen om dit mogelijk te maken.

Heb je trouwens al een profiel op beide websites overwogen? Zo vergroot je je doelpubliek, bereik je een diversere groep mensen en word je vaker gecontacteerd!

Houd je het toch bij één profiel? Maak dan een nieuw profiel aan en activeer dit net voor je oude profiel offline gaat. (Dat kan je uiteraard ook eerder doen.) Als je ons een seintje geeft kunnen wij ervoor zorgen dat eventuele bestaande linken naar je oude profiel in bv. Google doorgelinkt worden naar je nieuwe profiel. Zo loop je zeker geen cliënten mis.

Ik werk op meerdere praktijkadressen. Kan ik deze op mijn profiel vermelden?
  • Het is niet mogelijk om een tweede praktijkadres toe te voegen aan je profiel en ook op dat adres vindbaar te worden. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om jouw profiel uitstekend vindbaar te maken. Je adres is sterk gelinkt aan die vindbaarheid, zowel in onze zoekresultaten als deze van Google. Zoekrobotten zoals Google zijn namelijk sterk gesteld op duidelijkheid. Het adres op je profiel vertelt Google dat je terug te vinden bent op die specifieke locatie. Een tweede adres brengt daarin verwarring en verlaagt je vindbaarheid.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden. Zo zijn bezoekers meteen op de hoogte van hun opties.
  • Wil je toch graag op beide praktijkadressen gevonden worden, dan kan je een tweede profiel aanmaken. Pas je tekst, foto en de volgorde van je zoekwoorden aan, zodat Google je twee profielen makkelijk kan onderscheiden. Dit zal de vindbaarheid van beide profielen ten goede komen.
6. Weergave profiel
Mijn profiel is niet aanwezig in de zoekresultaten. Hoe komt dit?

Of je profiel wel of niet in de zoekresultaten verschijnt hangt af van wat de bezoeker ingeeft in de zoekbalk.

Wanneer de bezoeker zoekt op een bepaalde klacht of kinesitherapievorm (vb. dry needling), wordt jouw profiel enkel getoond wanneer jij die klacht of kinesitherapievorm ook geselecteerd hebt in je profiel bij de 'Zoektermen'. Zoekt iemand naar ondersteuning bij schouderpijn, dan verschijn jij enkel in de zoekresultaten indien je de term 'Schouderpijn' hebt geselecteerd.

Selecteer alle kinesitherapievormen waarvoor je een grondige opleiding genoten hebt en/of waarrond je heel wat ervaring hebt opgebouwd. Selecteer géén termen die je niet voldoende beheerst en waarin je geen volwaardige begeleiding kan voorzien.

Controleer ook je adres. Zo wordt je zo correct mogelijk gevonden.

Geef steeds het praktijkadres in zoals je het op een brief zou noteren. Bijvoorbeeld: woon je in een deelgemeente van een grootstad, geef dan je deelgemeente op, en niet de grootstad. Vul in het vak 'Adres (extra)' ook nóóit een tweede adres in. Dit vak is bedoeld voor meer info over je locatie, zoals 'Druk op bel 'Praktijk'' of 'Derde verdieping'.

Afhankelijk van het bedrag dat je betaalde, staat je profiel één, twee of drie jaar zichtbaar op ons platform. Ben je de betaling uit het oog verloren, dan is het mogelijk dat je profiel offline is komen te staan.

Nakijken of je profiel nog steeds online staat kan door in te loggen en in het menu op Jouw praktijkprofielen te klikken. Staat jouw profiel in het rood en zie je een knop ‘Plaats actief’, verleng dan je profiel om opnieuw vindbaar te worden. Afhankelijk van je gekozen betaalmethode kom je dan meteen of na 1 tot 3 werkdagen (bij overschrijving) opnieuw online te staan.

Activeerde je recent je profiel, kan je je profiel na een paar uur of dagen nog niet vinden en ben je zeker dat je op termen zoekt die je zelf geselecteerd hebt staan? Sla je profiel dan nog even opnieuw op. Zo wordt je profiel opnieuw in de rij geplaatst om in de zoekresultaten opgenomen te worden.

Heb je de bovenstaande mogelijke oorzaken doorlopen en kan je je profiel nog steeds niet terugvinden? Neem dan contact met ons op.

Ik heb mijn profiel betaald, maar ik vind het nog niet (op alle zoektermen of locatie) terug in de zoekresultaten. Hoe komt dit?

Onze zoektermen werken met speciale databank om ervoor te zorgen dat er zo steeds zo snel mogelijk resultaten tevoorschijn worden getoverd.

Wanneer jij een nieuw profiel activeert, of een bestaand profiel aanpast, moeten we deze nieuwe gegevens doorspelen aan de databank, die er dan voor zorgt dat jouw profiel snel kan gevonden worden.

Het doorgeven van deze informatie gebeurt normaal gezien minimum een paar minuten, maximum een half uur.

Kan je jezelf na die periode nog niet terugvinden? Dan is er mogelijks iets mis gegaan bij het doorspelen van jouw gegevens aan de databank. Dit gebeurt niet vaak, maar zoals met alle technologie kan het af en toe es verkeren.

Geen zorgen, je gegevens zijn sowieso goed opgeslagen op onze eigen server. Om ze alsnog correct in de zoekresultaten te krijgen kan het volstaan om je profiel even opnieuw op te slaan (inloggen > Jouw praktijkprofielen > 'Bewerk profiel' > Profiel opslaan) en daarna je profielpagina even te openen. Dat kan met de knop 'Bekijk profiel' bij 'Jouw praktijkprofielen'.

Wacht opnieuw enkele minuten tot een half uur. Vind je jezelf nog steeds niet terug? Controleer dan nog even het volgende:

- Zoek je zeker op de juiste website? Ga na op welke van onze sites je jouw praktijk hebt aangemeld en zoek jouw profiel op de juiste website.

- Ben je niet vindbaar op je gemeente/stad? Bekijk dan of je je adres correct hebt ingevoerd. Je weergave gebeurt op basis van je coördinaten. Bij een foutief adres worden deze soms niet (correct) bepaald.

- Vind je jezelf niet terug onder een bepaalde zoekterm? Kijk dan na of je die term wel zeker geselecteerd hebt. Je bent énkel vindbaar op de termen die geselecteerd staan op jouw profiel.
Ook bij het toevoegen van nieuwe zoektermen dien je rekening te houden met het caching systeem. Ook daar kan het even duren voor je op een nieuwe term vindbaar bent.

- Is je betaling zeker goed gelukt? Dat kan je bekijken bij je 'Betalingsoverzicht'. Bij overschrijvingen houd je best rekening met een verwerkingstijd van één tot drie werkdagen. Ontving je de factuur, dan mag je ervan uitgaan dat je profiel actief staat. Ook bij het overzicht van 'Jouw praktijkprofielen' kan je zien of je profiel online staat.

  • Betaalde je meer dan 3 werkdagen geleden per overschrijving en staat je profiel nog steeds niet online? Ga dan even na of je alle gegevens van je overschrijving (specifiek zeker het bedrag en de gestructureerde mededeling) juist hebt ingevoerd.
    Een fout bedrag of een foute mededeling zorgen ervoor dat het betalingssysteem je betaling niet kan plaatsen. In dat het geval wordt het betaalde bedrag op je rekening teruggestort met als afkomstige ‘Mollie Payments’. Om je profiel te verlengen zal je de overschrijving dan nogmaals moeten uitvoeren.

Kan je jezelf na 24u nog steeds niet terugvinden en heb je bovenstaande gecontroleerd. Neem dan zeker contact op met ons via het contactformulier. Wij bekijken het dan zo snel mogelijk voor je.

Waar kan ik mijn contactverzoeken raadplegen?

Je contactverzoeken worden je steeds via e-mail toegestuurd. Naast deze automatische e-mails kan je je contactverzoeken natuurlijk ook steeds raadplegen via de website. Dit kan je doen door in te loggen en op 'Contactverzoeken' te klikken.
Na 4 weken worden de berichten die je toegezonden werden definitief verwijderd uit je profiel én van onze server. Deze aanpassingen werden doorgevoerd wegens privacyoverwegingen na de GDPR-wet van 25 mei 2018. Na verwijdering kunnen we de inhoud van deze berichten niet meer raadplegen of naar jou doorsturen.
Heb je niet alle contactverzoeken via email ontvangen? Controleer zeker eerst je spam-inbox. Heb je deze toch niet ontvangen, dan kan je ons steeds contacteren.

Ik ontvang geen e-mails meer van Vind-een-Kinesist.be, hoe kan ik dit oplossen?

Een aantal mailservers (Telenet, Gmail etc.) plaatsen onze mailtjes soms rechtstreeks in je spambox. Een goede eerste stap is om even na te gaan of onze berichten daar terechtkomen. Is dat het geval? Voeg info@vind-een-kinesist.be dan toe aan je contactpersonen. Zo mis je geen correspondentie meer.

Vind je onze berichten ook niet terug in je spamfolder? Lees dan hier welke stappen je kan ondernemen om onze e-mails goed te ontvangen.

7. Cursussen plaatsen - credits
Hoe plaats ik een cursus, workshop of opleiding als kinesist?

Wanneer je al een persoonlijk profiel hebt als therapeut

  • Log in op je account.
  • Om een cursus, workshop of opleiding te kunnen plaatsen, heb je credits nodig. Deze kan je aankopen door in het menu naar ‘Cursussen’ te gaan en daar bovenaan de pagina te klikken op ‘Credits kopen’. Zodra de betaling ontvangen is, worden de credits aan je account toegewezen en kan je ze gaan gebruiken.
  • Bij ‘Cursussen’ kan je ook jouw cursus, workshop, opleiding etc. aanmaken door op ‘Cursus toevoegen’ te klikken. Vul hier alle informatie over jouw activiteit in. Doe dat zo volledig mogelijk, zodat geïnteresseerden zich meteen kunnen inschrijven.
  • Plaats je activiteit steeds zo lang mogelijk op voorhand online. Hoe langer je activiteit online staat, hoe meer bezoekers deze kunnen ontdekken en overwegen.

Wanneer je nog geen persoonlijk profiel hebt

  • Om een cursus, workshop of opleiding te plaatsen moet je eerst geregistreerd zijn. Al je cursussen dienen namelijk aan een actief profiel te worden gekoppeld.
  • Wens je een profiel als kinesist, registreer dan eerst als kinesist. Hierna kan je activiteiten plaatsen zoals hierboven beschreven.
    Wens je enkel een profiel als organisator, registreer dan als organisator.
  • Maak nu je profiel aan en plaats het online met een betaling.
    • Maakte je een profiel aan als organisator, dan krijg je meteen 15 credits bij de activatie van je profiel. Je kan meteen cursussen gaan aanmaken! (Lees hieronder hoe dat in z'n werk gaat.)
    • Maakte je een profiel aan als kinesist, dan zal je ook nog credits moeten aankopen. Dat doe je door in je account naar 'Cursussen' te gaan, en daar op 'Credits kopen' te klikken.
  • Eens je de nodige credits hebt, kan je je activiteiten gaan aanmaken. Dat doe je door in je account bij 'Cursussen' op 'Cursus toevoegen' te klikken. Vul hier alle informatie over jouw activiteit in. Doe dat zo volledig mogelijk, zodat geïnteresseerden zich meteen kunnen inschrijven.
  • Plaats je activiteit steeds zo lang mogelijk op voorhand online. Hoe langer je activiteit online staat, hoe meer bezoekers deze kunnen ontdekken en overwegen.


Op zoek naar meer begeleiding bij het aanmaken van een cursus? Die vind je hier

Hoe maak ik een cursus aan: stap voor stap.

Onze cursusmodule is dé uitgelezen plek om jouw workshop, training, lezing, vakantie etc. te promoten. Onze website wordt dan ook dagelijks door honderden mensen bezocht.

Maakte je je cursus al eerder een keer aan en organiseer je een nieuwe editie, voeg dan gewoon een nieuwe aanvangsdatum toe.

Een nieuwe cursus aanmaken is verder zeer eenvoudig en verloopt in drie stappen:

STAP 1: Controleer goed

Vóór je een cursus gaat aanmaken kan je best een paar zaken controleren. Zo heb je een online profiel nodig om zichtbare cursussen aan te maken. Heb je dat, dan controleer je ook even of je zeker voldoende credits hebt.

Hoe veel credits je nodig hebt voor welke cursussen, vind je hier terug.

STAP 2: De permanente gegevens

In stap 2 ga je de gegevens invullen die je later niet meer kan wijzigen. Zorg dus dat alles correct ingevoerd wordt, zodat je geen dubbel werk hoeft te doen.

Klik bij ‘Jouw cursussen’ op de knop ‘Cursus toevoegen’ en selecteer het profiel waaraan je de cursus wil koppelen. Enkel cursussen gekoppeld aan online profielen zijn zichtbaar.

Na je selectie ga je het volgende invoeren of selecteren:

  • De titel of naam van je cursus: wees duidelijk en bondig – meer info kan je later meegeven. Vermeldt geen datums of locaties, want je kan de titel niet meer aanpassen!!! Zo kan je de cursus in de toekomst hergebruiken voor andere edities, en bespaar je jezelf werk.
  • Waar vindt je cursus plaats? Kies tussen een vaste, fysieke locatie of online.
  • Wanneer start je cursus? Hier kan je aangeven of je cursus op een concrete, vaste datum start, of dat geïnteresseerden doorlopend kunnen instappen.
    De doorlopende optie kan bv. gebruikt worden voor een meditatiesessie met vrije deelname die wekelijks georganiseerd wordt OF voor een zelfstudiepakket dat je wil aanbieden, waarbij geen concrete startdatum is vastgelegd en geïnteresseerden vrij kunnen inschrijven.
  • Hoe lang duurt de cursus of hoe lang wil je zichtbaar blijven?
    • Bij een cursus met een vaste aanvangsdatum kies je hoe lang de event duurt: één of meerdere dagen.
    • Bij een cursus met een doorlopende vrije start geef je op hoe lang je je cursus zichtbaar wil maken. Dit kan bv. afhankelijk zijn van hoe lang je een herhalend event organiseert, of hoe lang je begeleiding biedt voor een bepaald aanbod.
  • Wat voor event organiseer je? Hier kan je uit een wijde selectie kiezen.
  • Afhankelijk van waar je event plaatsvindt, geef je ook nog een adres in. (Dit is uiteraard niet zo voor online cursussen.) Het adres kan WEL nog aangepast worden in de toekomst.

STAP 3: De details van je event

Alles wat je in deze stap invoert, met uitzondering van je aanvangsdatum, kan je nadien nog wijzigen.

Eerst krijg je een samenvatting van de gegevens die je daarnet invoerde. Deze zijn niet meer aanpasbaar, m.u.v. het adres.

Daaronder vul je de gegevens aan zoals een omschrijving van je cursus, de korte beschrijving voor de zoekresultaten, en de host en prijs van je cursus. Je kan ook één of meerdere foto’s toevoegen.

Zorg altijd voor voldoende informatie. Enkel zo zal je cursus aanspreken en zullen bezoekers geneigd zijn zich in te schrijven. Je kan momenteel ook nog geen specifieke link per cursus ingeven (linken in de tekst werken NIET) dus voldoende info voorzien is noodzakelijk.

Daarna vragen we je om de cursusdata aan te vullen.

  • Voor een cursus met een vaste aanvangsdatum vul je de eerste (of enige) dag in waarop je cursus plaatsvindt. Je kan ook het begin- en eindtijdstip opgeven.
    • Cursussen van meerdere dagen krijgen ook ruimte om de vervolgdata van hun cursus in te voeren. Dat zijn de dagen waarop je cursus verdergezet wordt na de eerste cursusdag.
  • Voor een cursus met een doorlopende inschrijvingsmogelijkheid geef je de datum in vanaf wanneer je de cursus vindbaar wil maken op onze website(s). Je wordt dan vindbaar VANAF deze datum, en gedurende de periode die jij zelf selecteerde.

Selecteer ook de websites waarop je vindbaar wil worden. Je betaalt het aantal eerder vermeldde credits pér website die je aanduidt. (Selecteer enkel websites die logisch zijn voor jouw event.)

Het totaal te betalen credits wordt voor je berekend onder ‘Credits:’. Zo weet je steeds hoe veel credits je zal moeten inleveren en hoe veel je er nog hebt.

Ten slotte selecteer je de zoektermen. Bij thema’s vink je de zaken aan die beschrijvend zijn voor jouw cursus. Met de pijltjes in de rechterkolom kan je belangrijke termen naar boven plaatsen, en minder belangrijke naar onder. Daarna doe je hetzelfde voor de doelgroepen van je cursus.

Voila! Je cursus is volledig – je kan op ‘Cursus opslaan’ klikken.

Vergat je nog iets in te vullen, dan zal een informatief vakje verschijnen dat aangeeft wat er nog ontbreekt. Eens alles volledig is kan je dan definitief opslaan en komt je cursus online te staan!

Met deze handleiding zou je alles vlot moeten kunnen aanvullen en -maken. Loopt er toch iets niet goed of heb je nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Ik wil meer activiteiten plaatsen maar mijn credits zijn op. Wat moet ik doen?
  • Je kan altijd extra credits aankopen om je aankomende cursussen online te plaatsen. Log in en klik in de rechterkolom op Cursussen. Klik op Credits kopen. Maak een keuze in de hoeveelheid credits die je wenst aan te kopen en betaal meteen of kies om via overschrijving te betalen. Na ontvangst van je betaling worden de credits toegekend en kan je ze gebruiken om cursussen, workshops etc. aan te maken.
Ik heb een cursus geplaatst. Kan ik deze ook plaatsen op één van jullie andere websites?
  • Je kan je activiteit zeer eenvoudig op meerdere websites plaatsen. Bij het invullen van de gegevens van de cursus kan je in het vakje met de aanvangsdatum aanvinken op welke websites je je activiteit wil vermelden.
  • Het aantal credits wordt aangerekend per website. Zorg er dus voor dat je een goede afweging maakt voor je gaat opslaan, zodat je geen credits verliest voor overbodige websites.
  • Plaats je activiteiten énkel op relevante websites. Een infoavond over coaching past bv. niet echt op Vind-een-Kinesist of Vind-een-Osteopaat.
  • Plaats je cursussen ed. steeds zo lang mogelijk op voorhand online. Zo bereik je zo veel mogelijk mensen.
Het thema van mijn cursus staat niet in de lijst. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als het thema van je cursus, workshop of opleiding niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
8. Sociale netwerken
Hoe plaats ik een link van mijn profiel op mijn sociaal netwerk zoals Facebook, linkedin,...

Facebook, LinkedIn en andere sociale media platformen zijn mooie wegen om je praktijk kenbaar te maken. Je kan er vaak directer communiceren met (voormalige) cliënten of geïnteresseerden.

Ook de link van jouw profiel delen, of relevante posts van anderen delen kan interessant zijn voor je praktijk. We geven hieronder enkele tips!

Facebook:

  1. Like onze Facebook-pagina. Zo zie je al onze posts als eerste. Deel deze ook af en toe met je volgers! Zo leert Facebook met welke topics jouw praktijk geassocieerd dient te worden, waardoor het je ook gerichter kan aanraden aan andere Facebook-gebruikers. Daarnaast delen we ook gewoon vaak leuke en interessante posts die ook jouw volgers kunnen aanspreken.
  2. Deel af en toe de link naar je profiel op Vind-een-Kinesist.be. Hoe vaker je link gedeeld wordt online, des te beter je online vindbaarheid wordt. Vraag dus ook aan je vrienden en familie om dit bericht te delen en te liken.

LinkedIn:

  1. Maak connectie met onze pagina op LinkedIn
  2. Deel gerust ons profiel met vrienden en collega’s of verras ons met een aanbeveling of deskundigheid! Ook zo sta je extra in de kijker.
  3. Plaats op je eigen LinkedIn-profiel bij ‘websites’ een link naar je profiel op Vind-een-Kinesist.be en geef het een titel (Kies ‘Ander’ bij ‘Maak een keuze…’): bv. Mijn pagina op Vind-een-Kinesist.be

Een groot netwerk uitbouwen is steeds waardevol, maar online is het een noodzaak.

Hoe meer de link naar jouw profiel online gedeeld wordt, hoe vaker de robotten van Google en andere zoekplatform erop zullen botsen. Dit geeft duidelijk aan dat jouw pagina waardevol is, wat dan weer signaleert dat een hoge vermelding van jouw pagina in hun zoekresultaten ZEKER een goed idee is!

Onze partners